شناسهٔ خبر: 65957609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

«زندگی با آیه‌ها» طرحی تأثیرگذار در ترویج آموزه‌های قرآنی است

گناوه-امام جمعه گناوه گفت: طرح زندگی با آیه‌ها (مسطورا)، طرحی بسیار تأثیرگذار در زمینه قرآنی و ترویج آموزه‌های کتاب آسمانی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه ضیافت الهی اظهار داشت: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است و به تعبیر فرمایش امام محمد باقر (ع) «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن، ماه مبارک رمضان است».

امام جمعه گناوه افزود: قرآن کریم، کتاب زندگی، انسان سازی و هدایت است و بهار قرآن فرصت بسیار مناسب و مغتنمی برای بکارگیری آیات و آموزه‌های کتاب الهی در زندگی فردی و اجتماعی است تا بتوانیم در پرتو آن به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه امسال همزمان با ماه مبارک رمضان طرح زندگی با آیه‌ها (مسطورا) در سراسر کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در حال اجرا است، اضافه کرد: طرح زندگی با آیه‌ها (مسطورا)، طرحی بسیار تأثیرگذار در زمینه قرآنی و ترویج آموزه‌های کتاب آسمانی است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه به تعبیر خود کلام نورانی کتاب الهی، قرآن کتابی است که همه امور در آن مطرح و ذکر شده است، ادامه داد: اگر همه مبلغانی که در مساجد. محافل مذهبی در ماه مبارک رمضان آیات الهی را تفسیر و تبلیغ می‌کنند آن آیاتی را که در زندگی برای اقشار مختلف تأثیر دارد، تفسیر کنند، افراد می‌توانند با این آیات زندگی و آینده خود را ترسیم و رقم بزنند و خود را به این اقیانوس نورانی کلام وحی الهی نزدیک کنند.

وی گفت: به تعبیر فرمایش امیرالمومنین علی (ع) قرآن کریم دریایی است که قعر آن پیدا نیست و شفای آلام و درهای بشری است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروزه در زندگی بشر امکانات مادی و رفاهی و آسایش وجود دارد اما آنچه نیاز زندگی امروزی در جوامع بشری محسوب می‌شود و خلأ آن احساس می‌شود، «آرامش» است.

«زندگی با آیه‌ها» طرحی تأثیرگذار در ترویج آموزه‌های قرآنی است

وی ادامه داد: ذکر، یاد و نام خداوند می‌تواند این آرامش را برای زندگی فردی و اجتماعی بشر به ارمغان آورد و کانون زندگی وی را گرمای دیگری ببخشد.

امام جمعه گناوه ادامه داد: قلوب و دل‌های انسان‌ها تنها با ذکر و یاد خدا آرامش می‌یابد و لذا قرآن و کلام نورانی وحی زندگی ما را به یک زندگی آرام مبدل می‌سازد.

وی اضافه کرد: در جوامع امروزی اگر بسیاری از زندگی‌ها و کانون خانواده‌ها متزلزل شده و طلاق و آسیب‌های اجتماعی در جامعه مطرح و آمارها افزایش می‌یابد به دلیل آن است که نتوانسته‌ایم زندگی خود را یک زندگی قرآنی و بر اساس آموزه‌های کلام الهی مبدل کنیم و از آن فاصله گرفته‌ایم.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه قرآن هم شفا و هم رحمت است، گفت: شفا بودن قرآن به این معنا که خداوند زمینه پاکسازی درونی را برای ما در سایه ماه مبارک رمضان فراهم کرده است و وقتی انسان درون خود را از صفات رذیله، زشت پاکسازی کرد نوبت به رحمت الهی می‌رسد تا خود را به فضائل اخلاقی آراسته کند.

وی گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تخلیه درون از رذائل اخلاقی و جایگزین کردن آن با فضائل و صفات اخلاقی انسانی است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: با مشارکت در طرح بسیار ارزشمند «زندگی با آیه ها» در ماه مبارک رمضان می‌توانیم زندگی خود را با کلام الله مجید و آیات نورانی آن متصل کنیم تا یک زندگی نورانی و قرآنی داشته باشیم.

نظر شما