شناسهٔ خبر: 65945024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست داخلی

زیدآبادی: منصور ارضی به گونه‌ای حرف زده که گویی خودش برگزیدهٔ ویژهٔ خداوند است

احمد زیدآبادی به اظهارات اخیر حاج منصور ارضی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

انتخاب | احمد زیدآبادی، فعال سیاسی و روزنامه نگار، در مطلبی در کانال تلگرامی خود با عنوان «طاعت یا معصیت؟» نوشت: حاج منصور ارضی در مورد بازدیدکنندگان از کاخ گلستان به گونه‌ای حرف زده که گویی خودش برگزیدهٔ ویژهٔ خداوند است و باقی مردم هیچ اجر و حقی نزد خدا ندارند!

این همه عُجب آشکار و احساس برگزیدگی برای چیست؟ آیا صِرف مداحی و روضه‌خوانی چنین تصوراتی را در او پدید آورده است؟

مداحی و روضه‌خوانی که جای خود، یک مؤمن واقعی حتی اگر قائم‌اللیل و دائم‌الصیام هم باشد، هیچگاه خود را برتر از زشت‌کارترین بندگان خدا نیز به حساب نمی‌آورد، زیرا ملاک و معیار تقرب، فروتنی و بی‌ادعایی است. مضامین تمام دعاهای اصیل بر این موضوع شهادت می‌دهد.

روی همین اصل است که پیر هرات گفته است: الهی من غلام آن معصیتم که مرا به عذر آرد و از آن طاعت بیزارم که مرا به عُجب آورد!

ارضی چه گفته بود؟

گفتنی است منصور ارضی مداح مشهور در مراسم احیای شب ۲۱ رمضان گفته بود: من خیلی از وزیر گردشگری گله دارم. چند مرتبه از طریق معاونش به او پیغام دادم که درب این کاخ گلستان خراب‌شده را از آن سمت باز کنید تا برخی با این اوضاع از مقابل مسجد تردد نکنند و دل امام زمان(عج) را به درد نیاورند. متاسفانه قوه قضاییه و نیروی انتظامی آنطور که باید و شاید با بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند؛ ظاهراً زورشان نمی‌رسد. اما ما که می‌توانیم با این دعاکردن‌ها و مناجات‌ها در حد خودمان موثر باشیم. می‌آیند اینجا در پارک می‌نشینند و روزه خواری می‌کنند و به هم تعارف میکنند و از هم پذیرایی می‌کنند.

نظر شما