شناسهٔ خبر: 65942391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین پاسخ داد

چرا شعار رشد تولید دوباره تکرار شد؟ | نسخه شفابخش اقتصاد ایران چیست؟

محوری‌ترین رکن شعار سال ۱۴۰۳ که ازسوی مقام معظم‌رهبری مورد توجه ویژه قرار گرفته، مشارکت مردم است که می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور باشد.

صاحب‌خبر -

همشهری‌آنلاین – گروه سیاسی: رئیس فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم با اشاره به انتخاب شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ازسوی رهبرمعظم‌انقلاب اظهارکرد: معتقدم محوری‌ترین رکن شعار سال ۱۴۰۳ که ازسوی مقام معظم‌رهبری مورد توجه ویژه قرار گرفته، مشارکت مردم است که می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور باشد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر تمرکز شعارهای سال غالبا بر محور موضوع‌های اقتصادی بوده‌است، افزود: رهبرمعظ‌م انقلاب در ابتدای سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید» را به‌عنوان شعار سال اعلام کردند که نشان‌دهنده نقش محوری «تولید» در پویایی و رشد اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه با وجود اقدام‌های انجام شده به‌منظور تحقق بخشی به شعار سال، نتایج به‌دست آمده همچنان با وضعیت ایده‌آل فاصله دارد، ادامه داد: اینکه مقام‌معظم رهبری امسال نیز موضوع جهش تولید را در شعار سال برجسته می‌کنند چند دلیل اساسی دارد که باید ازسوی مسئولان و دست‌اندرکاران اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد.

راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین عنوان کرد: نخستین نکته درباره تکرار موضوع «تولید» در شعار سال ۱۴۰۳ این است که این رویکرد مقام معظم‌رهبری نشان می‌دهد رشد تولید، آن‌گونه که باید تحقق پیدا نکرده‌است. بنابراین با توجه به راهبردهای ترسیمی ازسوی ایشان، همه ارکان کشور در سال‌جاری باید اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که طرح «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌عنوان شعار سال ۱۴۰۳ ازسوی رهبرمعظم انقلاب نشان می‌دهد «مشارکت مردم» راهکار اصلی برون‌رفت کشور از برخی مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی‌های موجود به‌حساب می‌آید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دولت و مجلس را باید به‌عنوان دو مخاطب اصلی راهبردهای ترسیم شده ازسوی رهبرمعظم انقلاب به‌حساب آورد، تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که مردم و بخش‌خصوصی نقش پررنگ‌تری در اقتصاد کشور و به‌ویژه حوزه تولید برعهده بگیرند و جهش مناسب دراین عرصه را رقم بزنند.

نسخه شفابخش اقتصاد ایران

میرتاج‌الدینی اظهارکرد: نکته دیگری که باید مدنظر قرار گیرد، این است که «تولید» کلید اصلی گشایش اقتصادی در کشور و نسخه شفابخش اقتصاد ایران محسوب می‌شود و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی باید براین مبنا استوار شود.

وی ادامه داد: اهمیت توجه به جهش تولید دراین است که تحقق راهبردهای مدنظر ثمرات چندوجهی برای کشور به‌همراه خواهد داشت، چراکه هم به رونق اشتغال می‌انجامد و هم کنترل تورم را به‌دنبال دارد و مردم نتایج و دستاوردهای آن را به‌صورت مستقیم بر سر سفره‌های خود احساس خواهند کرد.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با تاکید بر اینکه جهش تولید ارزآوری و رفع نیازهای داخلی کشور را نیز به‌دنبال خواهد داشت، اضافه‌کرد: باید شرایطی مهیا شود که بخش‌خصوصی با قدرت مضاعف‌تری در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی مشارکت کند. دراین عرصه دولت و دیگر ارکان حاکمیت باید ضمن شناسایی و رفع برخی موانع موجود، بستر مناسبی به‌منظور توسعه مشارکت‌های مردمی در اقتصاد کشور فراهم کنند.

نظر شما