شناسهٔ خبر: 65941305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

حمله بن گویر به گالانت با نامه‌نگاری به نتانیاهو

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، از او خواست تا «یواو گالانت» وزیر جنگ را برای پاره ای توضیحات درباره وضعیت نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه فرابخواند.

صاحب‌خبر -

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، از او خواست تا «یواو گالانت» وزیر جنگ را برای پاره ای توضیحات درباره وضعیت نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه فرابخواند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، ایتامار بن گویر امروز دوشنبه اعلام کرد: به دنبال نامه خانواده نیروهای یگان «آگوز» که کابینه نتانیاهو را به اولویت ندادن به جان این نیروها متهم کرده بود، نامه ای را خطاب به نخست وزیر نوشتم.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود که در این نامه از نتانیاهو خواسته است گالانت را برای توضیحات درباره دلایل به خطر انداختن جان نظامیان صهیونیست در غزه فرا بخواند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به کشته شدن یک نظامی دیگر این رژیم در جریان رویارویی با رزمندگان مقاومت فلسطین در جنوب غزه اذعان کرد.

منابع صهیونیستی اذعان کرده اند که از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تا این لحظه، ۶۰۰ نظامی رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

به گفته این منابع، ۲۶۴ نفر از آن‌ها بعد از آغاز حمله زمینی به غزه به هلاکت رسیده اند.

این منابع همچنین از زخمی شدن بیش از شش هزار و هشتصد افسر و نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ از جمله چهار هزار و 716 نفر از نیروهای ذخیره خبر داده اند.

رسانه های صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش رژیم اسرائیل در اعلام آمار تلفات خود اعتراف کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی، انجام گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارایه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقام‌های بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات منتشر نکنند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند./ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما