شناسهٔ خبر: 65941200 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آغاز روزشمار پایان لیگ والیبال

 شهداب - فولاد  فینال لیگ برتر

روزنامه جوان

سالن فدراسیون والیبال طی روز‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم فروردین‌ماه، میزبان مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال مردان ایران و تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، پیکان تهران، شهداب یزد و شهرداری ارومیه بود. چهار تیمی که با راهیابی به نیمه‌نهایی، سودای صعود به فینال و بالا بردن جام قهرمانی را در سر داشتند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: تکلیف فینال روشن شد؛ یازدهم فروردین‌ماه بود که حریف فولاد سیرجان در فینال لیگ برتر والیبال مردان ایران مشخص شد. سیرجان در دو بازی نسخه پیکان را پیچید و به فینال راه یافت، اما کار شهداب یزد و شهرداری ارومیه به مصاف سوم کشیده شد. 
سالن فدراسیون والیبال طی روز‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم فروردین‌ماه، میزبان مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال مردان ایران و تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، پیکان تهران، شهداب یزد و شهرداری ارومیه بود. چهار تیمی که با راهیابی به نیمه‌نهایی، سودای صعود به فینال و بالا بردن جام قهرمانی را در سر داشتند. 
پنجم فروردین‌ماه بود که فولاد سیرجان ایرانیان در نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی برابر پیکان، پرافتخار‌ترین تیم والیبال ایران به میدان رفت. فولاد سیرجان ایرانیان که مرحله مقدماتی را با کسب ۶۰ امتیاز از ۲۱ بازی به پایان برده و به عنوان صدرنشین راهی مرحله پلی‌آف شده بود برای رسیدن به نیمه‌نهایی نیز چادرملو اردکان را در دو دیدار متوالی شکست داد. شاگردان عطایی در ادامه موفقیت‌های خود در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر والیبال، نخستین پیروزی مرحله نیمه‌نهایی را نیز به نام خود زدند تا یک گام به فینال نزدیک شوند، اما به‌رغم برد ۳ بر یک دور رفت نیمه‌نهایی در بازی برگشت کار برای یاران عطایی گره خورد. پیکان در ست‌های اول و دوم ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ برنده شد و این چیزی نبود که عطایی و شاگردانش انتظار داشتند، اما از ست سوم ورق به سود فولاد سیرجان برگشت. شاگردان عطایی از ست‌های سوم و چهارم به بازی برگشتند و ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند تا برنده بازی در تای‌بریک مشخص شود. اما باز هم این فولاد بود که در ست پنجم به نتیجه ۱۵ بر ۹ دست یافت تا با یک برد دراماتیک به فینال راه یابد. 
اما کشمکش بین شهداب یزد و شهرداری ارومیه بیش از دو بازی بود. دیدار رفت دو تیم ششم فروردین‌ماه برگزار شد، مصافی که با برتری ۳ بر یک شهداب مقابل شهرداری ارومیه به پایان رسید. این برتری انگیزه شهداب را برای فینالیست شدن افزایش داد، اما در دور برگشت که هشتم فروردین برگزار شد این شهرداری ارومیه بود که با گرفتن انتقام از شهداب بازی را به سود خود خاتمه داد. با برتری ۳ بر ۲ نماینده ارومیه مقابل یزدی‌ها، کار برای مشخص شدن دومین فینالیست به بازی سوم کشیده شد.
شهداب و ارومیه در مرحله مقدماتی نیز در دو دیدار به مصاف هم رفته بودند که در بازی نخست نماینده ارومیه به برتری ۳ بر ۲ دست یافته و در بازی برگشت شهداب ۳ بر یک نتیجه را به سود خود خاتمه داده بود، درست مثل مصاف‌های دو تیم در نیمه‌نهایی که سهم هر کدام از دو تیم یک برد بود تا سومین دیدار تعیین‌کننده تیم برتر میدان و فینالیست لیگ شود. 
شهرداری ارومیه این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را پرقدرت آغاز نکرد، به‌طوری‌که در ابتدای دور برگشت در رده دوازدهم قرار داشت، اما با نمایشی قابل قبول در ادامه راه در پایان مرحله مقدماتی با ایستادن بر سکوی هفتم به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یابد و با شگفتی‌سازی مقابل طبیعت، تیم دوم جدول با دو برد پیاپی راهی نیمه‌نهایی شد، اما دست‌آخر در نهایت یازدهم فروردین با قبول شکست در سومین بازی نیمه‌نهایی برابر شهداب، از راهیابی به فینال باز ماند و به همراه پیکان عنوان سوم مشترک لیگ را از آن خود کرد تا شهداب یزد سومین حضور خود در فینال را تجربه کند و حریف فولاد سیرجان ایرانیان شود. بر این اساس، دیدار‌های فینال لیگ برتر مردان ساعت ۱۹ روز‌های ۱۶ و ۱۸ فروردین برگزار می‌شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم، فینالیست‌ها ساعت ۱۹ روز ۲۰ فروردین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نظر شما