شناسهٔ خبر: 65935370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در روز بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان رقم خورد؛

برپایی دسته‌های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) در استان سمنان

سمنان- مردم استان سمنان مانند دیگر نقاط ایران اسلامی همزمان با سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام به عزاداری و مراسم دسته روی و زنجیر زنی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام مردم استان سمنان با حضور در دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی به سوگواری پرداختند.

همزمان با روز دوشنبه مساجد و تکایا میزبان مردم روزه‌دار و ولایت مدار استان سمنان بود و قرار است امشب و بعد از افطار آئین محوری عزاداری شهادت امیرالمومنین در اقصی نقاط استان سمنان برگزار شود.

برپایی دسته‌های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) در استان سمنان

امروز در اکثر شهرها و روستاهای استان سمنان دسته‌های عزاداری از خیل عظیم عزاداران میزبانی می‌کنند. همچنین در معابر اصلی و میادین شهرهای استان سمنان نیز به همت شهرداری‌ها مراسم ویژه‌ای در جریان است.

شب گذشته نیز مردم متدین استان سمنان با حضور در امامزاده‌ها، مساجد و تکایا آئین ویژه شب احیا بیست و یکم ماه مبارک رمضان را به جای آوردند. امشب و همزمان با افطار قرار است مراسم معنوی در پارک‌ها و مکان‌های تجمع مردم مقارن با روز طبیعت ویژه گرامی‌داشت سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام برگزار شود.

یکی از رسوم خاص مردم استان سمنان در سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام پخش نذورات و کمک به نیازمندان و مستضعفان است، مردم نیک اندیش استان با تاسی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام بسته‌های معیشتی را تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کنند، امشب نیز مراسم افطاری در اکثر اماکن مذهبی استان سمنان به رسم سال‌های گذشته برپا خواهد بود.

برپایی دسته‌های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) در استان سمنان

یکی از نقاط ویژه آئین گرامی‌داشت سالروز شهادت امام علی علیه السلام در سال جاری تقارن این روز با سیزدهم فروردین ماه و احترام به طبیعت است که اکثر مردم متدین استان سمنان با رعایت احترام این روز به تفرجگاه‌ها مراجعه نکرده و مراسم موسوم به ۱۳ بدر خود را به روز عید سعید فطر موکول کرده‌اند.

نظر شما