شناسهٔ خبر: 65931776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تاکید آیت‌الله سبحانی بر حفظ حرمت ماه رمضان در سیزده بدر

خبرگزاری فارس

یکی از مراجع تقلید گفت: روز ۱۳ فروردین که به روز طبیعت معروف شده است، استفاده مطلوب از مواهب و نعمت‌های خدادی است نه اینکه زمین و کشت زار‌ها را خراب کنند و از بین ببرند، انشالله مقید باشیم و حرمت ماه رمضان و سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام را نگه داریم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: وقتی انسان در امنیت است خیال می‌کند که این امنیت همیشه وجود دارد، اما وقتی بهم می‌خورد می‌فهمد که چه نعمتی بزرگی را از دست داده است.

وی با اشاره به حدیث نبوی "نعمتان مجهولتان، الصحه و الامان" ابراز داشت: پلیس پدید آورنده امنیت است، نیروی انتظامی خدمتگزاری است که خدمات اساسی به مردم ارائه می‌دهد کما اینکه بهداشت پدیدآورنده بخش اول یعنی صحت و سلامتی است، بنابراین هرگز کار خود را کوچک مپندارید.

مرجع معظم تقلید با اشاره به تعداد بالای فوت شدگان و مصدومان حوادث رانندگی در تعطیلات نوروزی در سطح کشور خاطرنشان کرد: آئین نوروز برای دید و بازدید خانواده‌ها از همدیگر و صله رحم است نه اینکه مردم خانه و کاشانه خود را رها کنند و به مسافرت‌های دور دست بروند و با این قدر کشته و مصدوم و خانواده‌ها داغدار شوند و کار پلیس چند برابر شود؛ عید نوروز نباید همراه با مصیبت باشد.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ۱۳ فروردین و تقارن آن با سالروز شهادت امیر المومنین امام علی (ع) گفت: از نظر شرعی نحس بودن روز ۱۳ امری موهوم است بنابراین ۱۳ و ۱۴ یکی است و امام علی (ع) در روز ۱۳ رجب متولد شده است.

وی ادامه داد: شخصی خدمت امام حسن عسگری (ع) رسید و عرض کرد امروز روز ۱۳ است و من گرفتار شر بودم، امام فرمود روز ۱۳ و هیچ یک از روز‌های ماه، شر نیست بلکه عمل تو شر بوده است.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: باید فرهنگ جامعه را در این خصوص اصلاح کرد، روز ۱۳ فروردین که به روز طبیعت معروف شده است، استفاده مطلوب از مواهب و نعمت‌های خدادی است نه اینکه زمین و کشت زار‌ها را خراب کنند و از بین ببرند، انشالله مقید باشیم و حرمت ماه رمضان و سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام را نگه داریم.

نظر شما