شناسهٔ خبر: 65927608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

هشدار حزب‌الله به تل‌آویو درباره ارتکاب حماقتی علیه لبنان

یک مقام حزب‌الله با اشاره به اینکه آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی در همه سطوح، مانع آتش‌بس در غزه می‌شود تاکید کرد ما در پاسخ سریع و قاطع به تجاوزات اشغالگران تعلل نمی‌کنیم و هرگونه گسترش تجاوز به لبنان بهایی سنگین برای صهیونیست‌ها خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره تحولات مربوط به جنگ با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم اشغالگر عادت به نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی دارد و طبیعتا به قطعنامه صادر شده توسط شورای امنیت برای آتش‌بس غزه در ماه رمضان هم پایبند نخواهد بود؛ زیرا دشمن اشغالگر چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد.

شیخ دعموش تاکید کرد: اینکه آمریکا برای اولین بار از حق وتوی خود علیه قطعنامه آتش‌بس در غزه استفاده نکرده، دولت آمریکا را از مسئولیت آن در جنایت‌هایی که در غزه رخ می‌دهد مبرا نمی‌کند. آمریکا مسئول اول جنایت‌ها و نسل‌کشی و جنگ نسل‌کشی و گرسنگی و محاصره‌ای است که اشغالگران علیه مردم غزه به راه انداخته‌اند.

وی در ادامه گفت که آمریکا با هر روشی در تلاش برای بهبود وجهه خود و گمراه کردن افکار عمومی است؛ زیرا همه می‌دانند که واشنگتن حامی اول رژیم صهیونیستی در تجاوزات آن علیه نوار غزه و لبنان در سطح سیاسی و رسانه‌ای و نظامی و مالی است. این آمریکاست که تجاوز وحشیانه علیه غزه را با تامین مالی و نظامی اشغالگران ادامه می‌دهد. اختلافاتی هم که گفته می‌شود میان دولت آمریکا و رژیم اشغالگر وجود دارد نمایشی بوده و چیزی جز اختلاف نظر بر سر برخی جزئیات مربوط به روند جنگ نیست.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد که آمریکا اصرار بر ادامه تجاوزات علیه غزه دارد و آتش‌بس را رد می‌کند تا رژیم صهیونیستی به هر قیمتی به همه اهداف خود برسد. اینکه دولت بایدن به دنبال برجسته کردن اختلافات خود با صهیونیست‌هاست، در درجه اول بنا به دلایل انتخاباتی است؛ زیرا بایدن از عواقب سنگینی که حمایت مطلق وی از تجاوز به غزه، بر موقعیت او در انتخابات خواهد داشت پی برده است.

شیخ دعموش گفت که اگر آمریکا واقعا می‌خواست به تجاوز علیه غزه پایان دهد، ابزار‌های زیادی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر داشت و کافی بود تا ارسال سلاح و مهمات برای این رژیم را متوقف کند. دشمن صهیونیستی امروز در وضعیت سردرگمی و ناامیدی به سر می‌برد و در سطح سیاسی و نظامی و در سطح افکار عمومی بین‌المللی در یک دوگانگی واقعی قرار گرفته است و زمان هم به پایان رسیده است. ادامه جنایات و کشتار‌ها نمی‌تواند اشغالگران را از وضعیت سردرگمی و شکستی که در آن قرار دارند نجات دهد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد که دشمن صهیونیستی مقابل مقاومت شکست خورده و نتوانست به اهداف خود دست یابد. اصرار نتانیاهو بر ادامه تجاوزات هیچ سودی ندارد و حتی اگر صهیونیست‌ها وارد رفح هم بشوند به چیزی نمی‌رسند؛ زیرا وضعیت آن‌ها در رفح بهتر از اوضاعی که در خان یونس و شهر غزه و شمال غزه داشتند، نخواهد بود. تنها راهی که پیش روی اشغالگران است این است که دست از سرکشی و وحشی‌گری بردارند و با یک راهکار سیاسی و پذیرفتن شروط مقاومت، به جنگ پایان دهند.

هرگونه گسترش تجاوز به لبنان بهایی سنگین برای اشغالگران خواهد داشت

این مقام حزب‌الله درباره روند تقابل مقاومت لبنان با دشمن اشغالگر هم اظهار داشت که مقاومت اسلامی لبنان در دفاع از لبنان و حمایت از غزه به تقابل با اشغالگران ادامه می‌دهد و در پاسخ سریع و قاطع به هر حمله اسرائیل تعلل نمی‌کند. تصمیم مقاومت مبتنی بر معادله «چشم در برابر چشم» بوده و هر تجاوزی را به شکل مناسب پاسخ می‌دهیم. این همان معادله‌ای است که حزب‌الله در میدان از خود نشان داده و پاسخ جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی را با هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیستی می‌دهیم.

شیخ دعموش در پایان تاکید کرد که مقاومت با پاسخ‌های مستقیم و سریع خود تأیید می‌کند که معادله تشدید تنش غیرقابل بازگشت است و هرگونه گسترش تجاوز به لبنان با گسترش عملیات‌های حزب‌الله مواجه خواهد شد. دشمن باید پیام‌های مقاومت را خوب درک کند و بداند که هرگونه گسترش تجاوز علیه لبنان بهایی سنگین برای اسرائیلی‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما