شناسهٔ خبر: 65926548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیاز مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی مازندران به پشتیبانی مالی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: احیای فعالیت‌های مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان نیاز به پشتیبانی مالی دارد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از مرکز پرورش مرغ بومی نژاد کاسپین اظهار کرد: این سازمان تنوع ماموریت‌های فراوانی در بخش طیور دارد و مرغ بومی یکی از این ماموریت هاست؛ مرغ اجداد، مادر، مرغ گوشتی و تخم‌گذار و مرغ بومی از جمله این ماموریت‌ها در حوزه طیور است.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه مازندران در صنعت طیور کشور و لزوم رسیدگی و حمایت از این فعالیت‌ها و با توجه به اهمیت مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی کاسپین، لازم است حمایت‌های بیشتری از این مرکز صورت گیرد.

 مومنی اظهار کرد: برای احیاء فعالیت‌های این مرکز نیاز به پشتیبانی مالی داریم چراکه این مرکز توان فنی لازم برای ادامه فعالیت‌ها را دارد، اما نیاز مبرم به پشتیبانی مالی و اعتباری دارد تا بتواند با بالاترین ظرفیت به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ نسل در این مرکز اصلاح نژاد شده است، ادامه داد: در این مرکز وزن بدن در یکروزگی، متوسط وزن بدن در هفته‌های هشتم و دوازدهم، متوسط وزن بدن مرغ در هنگام بلوغ، متوسط شدت تولید تخم مرغ و متوسط وزن تخم مرغ اندازه گیری و ثبت رکورد می‌شود.

مومنی بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۶۶ کار رسمی خود را آغاز کرد و در سال گذشته ثبت ملی شد و از دورترین نقاط استان مرغ‌های بومی جمع آوری شد و بعنوان والد نسل صفر بکارگیری شدند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اگر پشتیبانی درستی از این مرکز انجام شود می‌تواند با تمام ظرفیت بکار خود ادامه دهد و همه هزینه‌های جاری مرکز را تامین و پوشش دهد.

نظر شما