شناسهٔ خبر: 65924404 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

هنرمند مشهدی درگذشت

خراسان‌رضوی- «بهادر اسدی» هنرمند، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان مشهدی تلویزیون و سینما، دارفانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، بهادر اسدی کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ به علت ایست قلبی درگذشت. بهادر اسدی متولد دهه ۶۰ بود. کارگردانی فیلم‌ها و سریال های ریکاوری، ماجراهای عید من و بابام، پیشنهاد، صدای سکوت، دانگل، جاده مه آلود، شیشه های مات، پاییز در میزند، نجات، اینجا کسی غریبه نیست و سرزده از سوابق ایشان می باشد.

بهادر اسدی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۸۶ در سریال کابوس به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان تهیه‌کننده فعالیت داشته است. اسدی در سال ۱۳۸۸ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم بهادر اسدی در این سال، فعالیت در سریال کیلومتر ۱۴ به کارگردانی آرش قادری محسوب می‌شود.

با اینکه بهادر اسدی را بیشتر بعنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. بهادر اسدی علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان بازیگر و کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر بهادر اسدی در حرفه‌ی بازیگر، فیلم پیک نیک در میدان جنگ است. مهم‌ترین اثر بهادر اسدی در حرفه‌ی کارگردان، سریال ریکاوری است.

محسن نصرپور، مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی نیز در پیامی درگذشت این هنرمند مشهدی را تسلیت گفت و نوشت: «خبر درگذشت ناگهانی هنرمند جوان و تهیه کننده و کارگردان آثار نمایشی آقای بهادر اسدی مایه تالم و تاثر خاطر شد. این هنرمند در چند سال گذشته تله فیلم‌ها و مجموعه‌های نمایشی را برای سیمای رسانه ملی و سیمای خراسان رضوی و سیمای استان‌ها تهیه و کارگردانی کرده است.اینجانب ضایعه فقدان این هنرمند با اخلاق و پرتلاش را خدمت خانواده محترمشان و جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم و در این شب‌های عزیز ماه مبارک رمضان از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم، غفران و رحمت الهی را مسئلت دارم.

قرار است مراسم تشییع جنازه این هنرمند یکشنبه ۱۲ فررودین ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نظر شما