شناسهٔ خبر: 65920825 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

درخواست تجمع مردمی ضد زمین خواری و ویژه خواری

محمد علی تبرایی، دبیر کل مجمع دانشجویان و دانش آموختگان گلستان و فعال حقوقی و سیاسی خواستار برگزاری تجمع در اعتراض به زمین خواری و ویژه خواری شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد علی تبرایی، دبیر کل مجمع دانشجویان و دانش آموختگان گلستان و فعال حقوقی و سیاسی

درخواست تجمع مردمی ضد زمین خواری و ویژه خواری

درود و سلام

با توجه اینکه روسیه ، عربستان  تایلند ، ترکیه ، امارات و چین در حال بیابان زدایی و جنگل کاری بیشماری نموده اند در ترکیه وسعت جنگل ها دو برابر در چین بیست برابر و روسیه رشد صد درصدی داشته است و عجیب است ایران در حال کاهش اراضی جنگل  و زمین های حاصل خیز می باشد .

  طبق امار اعلامی توسط دولت رییسی جنگل های ایران نسبت به ۴۰ سال پیش نصف و کمتر شده است .

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از پایه های حقوق  ملت   اجرای اصل ۸  قانون اساسی  همان  امر به معروف و نهی از منکر است  که امکان مواخذه زمامداران توسط مردم فراهم می گردد.

هماهنگونه استحضار دارید در اعتراض های سال ۱۴۰۱ مهسا امینی شرکت های ثبت شده ایرانی  در امارات و  دبی از ۴۰ هزار شرکت  در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ هزار شرکت در ۱۴۰۲ ثبت شده رشد داشته است یعنی صد ها میلیارد دلار از ایران خارج شد و در بانک های امارات سپرده شد و امارات با این پولها با چین قرارداد چند صد میلیاردی دلاری انعقاد نموده است و مهاجرت گسترده ایرانی به دنیا به ارمغان داشت.

با توجه به سوابق  جنابعالی در خصوص لغو احداث پتروشیمی در میانکاله  که علی رغم فشار مافیای زمین خواری در شمال کشور  زحمت فراوانی در حقوق ملت ایران در حفظ محیط زیست  منطقه شمال کشور کشیده اید و از این لحاظ قدردانی می نمایم کمک مجدد جنابعالی را با شرح نکات ذیل خواستاریم؛

۱- با توجه قدرت بالای لابی مافیای بزرگ زمین خواری و شریک کردن صاحبان قدرت که اخیرا در انتقال زمین ازگل به کاظم صدیقی بروز نموده است و باعث افزایش قیمت اجاره بالای خانه های مسکونی در منطقه ازگل شده است و نیز راههای پول شویی از طریق زمین خواری بروز نمود.

۲- اعتراض شهروندان تهران در محله قیطریه جهت احداث مسجد در پارک قدیمی قیطریه که قطع درخت باعث تقابل دین و طبیعت و محیط زیست را دنبال دارد و باعث کاهش ارزش خانه های محله قیطریه خواهد شد . و فرار سرمایه ها تا صد میلیارد دلار از کشور تا اخر خرداد فراهم می گردد.

۳- قطع درختان چند ساله تاریخی و دیوار چینی در جنگل عباس اباد شهرستان بهشهر توسط اردوگاه راهیان نور بسیج بهشهر باعث تخریب جنگل و ضایع شدن حقوق حیوانات و مردم منطقه شده است .

۴- قطع درختان جنگل الیمالات نور و امل با رانت های قدرت پشت پرده 

درخواست تجمع مردمی در خصوص توجه به حاکمیت نسبت به نقص حقوق محیط زیست ملت ایران را داریم.

 لطفا مساعدت کنید مراتب در کمیسیون ماده ده قانون احزاب و تشکل های کشور  مطرح و مورد موافقت قرار گیرد.

مکان تجمع :   در پارک قیطریه 

زمان تجمع :   ۲۰ فروردین


 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما