شناسهٔ خبر: 65906810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین شب‌های قدر در چهار هزار نقطه کرمان برگزار می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: آیین شب های قدر در سه هزار و ۶۰۰ مسجد و ۴۰۰ حسینیه، تکیه و سایر اماکن مذهبی دیار کریمان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سعید شهابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این پرسش که مراسم شب های قدر در چه مناطقی برگزار می‌شود و در این خصوص چه تدابیری اندیشیده شده است؟، افزود: این آیین همچون سال های گذشته علاوه بر اماکن عمومی و خصوصی، در اماکن مذهبی سراسر استان کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و ضرورت برگزاری با شکوه این شب‌ها اظهار داشت: این آیین از ساعت ۲۲ امشب در سراسر پهناورترین استان کشور آغاز می شود و تا ساعت سه صبح ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: آیین های معنوی قرائت قرآن، نماز، دعا، مناجات، روضه‌خوانی، سخنرانی، عزاداری و سینه زنی بخشی از برنامه های این شب‌ها در ماه نزول قرآن هستند.

وی یادآور شد: برگزاری آیین شب های قدر در اماکن مذهبی استان کرمان از جمله گلزار شهدا و جوار مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر مساجد، تکایا و هیات های مذهبی این استان به صورت ویژه طی ایام یاد شده برگزار خواهد شد.

آیین شب‌های قدر جمعه، یکشنبه و سه شنبه در سراسر استان کرمان برگزار خواهد شد.

نظر شما