شناسهٔ خبر: 65906355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش برای خودسازی در شب های قدر

امام جمعه ساری: باید تلاش کنیم در شب های قدر به خودسازی برسیم.

صاحب‌خبر -

تلاش برای خودسازی در شب های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه باید ایام قدر را قدر بدانیم به منزلت این شب‌ها اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر با توسل به قرآن و ائمه اطهار برای آمرزش الهی تلاش کنیم.


آیت الله محمد باقر محمدی لائینی افزود: باید در این شب‌ها به خودسازی و تطهیر روح و جسم خود بپردازیم.


امام جمعه ساری با بیان اینکه شب قدر قلب تپنده ماه رمضان محسوب می‌شود آن را مهم تلقی کرد و با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) ادامه داد: هیات مذهبی نهاد‌ها و دستگاه‌ها، وظیفه خود را نسبت به فضاسازی معابر و خیابان‌ها انجام دهند.

وی با بیان این که حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی بوده است، گفت: باید قدر این نظام را دانست.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) و تاکید بر مبارزه با هوای نفس ادامه داد: باید با هوای نفس با سلاح ایمان و تقوا جنگید تا به سعادت برسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه باید توجه به امام زمان همواره در دل‌های ما باشد، تصریح کرد: همچنین در جامعه باید موقوفاتی باشد تا فرهنگ مهدویت ترویج شود.

آیت الله محمدی لائینی به مناسبت روز نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: این کتاب بهترین آموزه‌های حکیمانه و سعادت بخش را در سه بخش خطبه‌ها نامه‌ها و کلمات حکمت آمیز جای داده است و باید در زمینه نهج البلاغه فرهنگ سازی شود و برای این کتاب بزرگ کار کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت حضرت علی (ع) افزود: مردم به دلیل احساسات پاکی که به اهل بیت و به ویژه حضرت علی (ع) دارند، وظیفه شناس هستند و حرمت این روز را حفظ خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی نعمتی بود که خداوند بعد از ۱۴۰۰ سال به ما عطا کرده است و حکومت حضرت علی (ع) نیز مصداق جمهوری اسلامی بوده است و اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی (ع) بنا نهاده شده است.

آیت الله محمدی لائینی به عنوان اینکه حکومت پیامبر اکرم (ص) نیز مصداق بارز جمهوری اسلامی بوده است گفت: برای داشتن جمهوری اسلامی رنج‌های زیادی کشیده و خون‌های زیادی تقدیم شده است و اگر انقلاب نمی‌شد این نظام مقدس را شاهد نبودیم و باید این نظام مقدس را قدر بشناسیم.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را بشکنند، اما به لطف خداوند جمهوری اسلامی پاینده و پایدار خواهد ماند، افزود: نظام سلطه آمریکا و استکبار جهانی رفتنی هستند.

آیت الله محمدی لائینی بصیرت، هوشیاری، استقامت و صبر مردم را برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی امری اساسی بیان کرد و گفت: وحدت و انسجام امت و ملت و عملکرد مسئولان زمینه ساز مهم بقای این نظام خواهد بود.

وی از مسئولان و دولتمردان خواست تا مسائل و مشکلات مردم را ببینند و نسبت به رفع آن اقدام کنند و مشکلی بر مشکلات آنان اضافه نکنند و شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی بگیرند و محور عمل قرار دهند.

نظر شما