شناسهٔ خبر: 65904347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر عنوان کرد:

سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر سومین مقصد پربازدید گردشگری

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر گفت: طی تحلیلی از آمار سامانه و فروش بلیط الکترونیکی، سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر سومین مقصد پربازدید گردشگری کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، امین مهدوی کیا تصریح کرد: محوطه آسیاب‌ها و آبشارها شوشتر رتبه سوم و پربازدیدترین مکان گردشگری در سراسر کشور قرار دارد.

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر افزود: این میزان بازدید که بعد از محوطه تخت جمشید در شیراز و میدان امام در اصفهان قرار دارد، نشان از جذابیت بالای این منطقه برای بازدیدکنندگان است.

او بیان کرد: میزان فروش بلیت الکترونیکی برای محوطه آسیاب‌ها و آبشارها تاریخی شوشتر روزانه حدود ۱۱ هزار است. این آمار نشان می‌دهد که این منطقه به عنوان یک مقصد تفریحی و گردشگری بسیار محبوب است و با استقبال گسترده مسافران همراه است.

مهدوی کیا افزود: این آمار مربوط به یک روز است و در بازه زمانی ۱ تا ۸ فروردین، بیش از ۷۵ هزار فروش بلیت الکترونیکی در این محوطه ثبت شده است.

شایان ذکر است که مجموعه آسیاب‌ها و آبشارها در شرق شوشتر، در مسیر رود گرگر و در جنوب پل بند گرگر قرار گرفته است.

این مجموعه محوطه‌ای به وسعت ۵ هکتار را در بر می‌گیرد که با عناصری چون کانال‌ها تونل‌ها وآسیاب‌ها یک سازه هیدرولیکی بزرگ را تشکیل می‌دهد که با هدف بهره‌گیری از قدرت نیروی آب برای استفاده‌های صنعتی احداث گشته است وعلاوه بر آن از نظر طبیعی بواسطه‌ی برخورد شدید آب از فراز صخره‌ها بر سطح رودخانه با ایجاد آبشارهای مصنوعی مناظر بی نظیری خلق کرده است.

نظر شما