شناسهٔ خبر: 65903889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قم:

روز قدس نشان دهنده همبستگی با مردم غزه است

قم- خطیب جمعه قم با بیان اینکه روز قدس نشان دهنده همبستگی با مردم غزه است گفت: جمعه آینده روز میعاد با مظلومان غزه و فلسطین است و در این روز همگان باید نشان دهند که در کنار مظلومان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت امام علی علیه السلام گفت: شب‌های قدر را گرامی می‌داریم که در تعبیر قرآن داریم در ذات شب‌های قدر درخششی است که یک استعداد و ظرفیت ویژه برای پرکشیدن انسان به سمت خدا وجود دارد که همگان باید به هوش باشند که این سرمایه بی بدیل از دست نرود و نباید از درک فیوضات لیالی قدر بی بهره باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه روز ۱۲ فروردین را باید گرامی بداریم افزود: حاکمیت خداوند در این روز بر ملت ایران گسترانده شد و توده مردم در برابر این نعمت متعالی جمهوری اسلامی، ولایت و حاکمیت خداوند بر سرزمین ایران باید شکرگذار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: نسل‌های مختلف ملت بزرگ ایران در کنار این نعمت و حاکمیت الهی، ایستاده‌اند و هیچ بهانه‌ای برای غفلت از این نعمت بزرگ پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: ملت ما امروز در برابر همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها پای نظام اسلامی و آرمان‌های شهدا ایستاده و اجازه نخواهند داد که دشمنان به اهداف پوشالی خود دست یابند و طعم شکست را بر آنان خواهند چشاند.

امام جمعه قم گفت: جنگ ادراکی و ترکیبی دشمنان در راستای فروپاشی ارزش‌های الهی ره به جایی نخواهد برد و دشمن امروز حجاب و عفاف را هدف گرفته است که مردان و زنان مؤمن ایران اسلامی پای کار انقلاب و اسلام ایستاده و در کنار ارزش‌ها خواهند ماند.

آیت الله اعرافی گفت: فضای نورانی امر به معروف و نهی از منکر بر فضای جامعه غلبه خواهد کرد و ملت ایران اسلامی در برابر توطئه‌های های دشمنان ایستاده‌اند و در مسیر اسلام حرکت می‌کنند و از آرمان‌های متعالی دفاع خواهند کرد و در این زمینه نباید فریب جنگ ادراکی دشمنان را خورد.

خطیب جمعه قم با اشاره به شعار سال گفت: این شعار را همگان باید مد نظر قرار دهند و خدمات دولت و مسؤولان مبتنی بر آن باشد و در قم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، اما پیشرفت در عرصه اقتصاد به مشارکت مردم گره خورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سیاست و برنامه ریزی و نظارت بر امور باید به دست دولت باشد و مابقی اقدامات می‌بایست به دست مردم باشد و دولت نیز در این عرصه باید موانع را از میان بردارد.

وی بیان کرد: مردم و مسؤولان باید گره‌های اقتصاد و صنعت را باز کنند و زمینه ورود مردم در عرصه اقتصاد و فرهنگ و سیاست باید فراهم شود و توده‌های بیدار مردم می‌توانند گره‌ها را باز کنند که عرصه خودرو از جمله آنان است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: کاهش ارزش پول ملی و سنگینی بار گرانی و تورم از جمله مشکلات کشور است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه روز قدس را باید مهم بشماریم افزود: جمعه آینده روز میعاد با مظلومان غزه و فلسطین است و در این روز همگان باید نشان دهند که در کنار مظلومان هستند.

نظر شما