شناسهٔ خبر: 65900612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

باقری‌ها: بازی کردن برخی‌ها در تیم ملی خسته‌کننده شده/ در فوتبال ایران هنوز اسم‌ها بازی می‌کنند

پیشکسوت فوتبال گفت: بازی کردن یک سری از بازیکنان در تیم ملی خسته‌کننده شده است چون کیفیتی ندارند و تکراری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

نبی‌الله باقری‌ در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: در ورزش و فوتبال از کشور‌های اطراف‌مان عقب افتادیم و با دنیا خیلی فاصله داریم. مدیران ورزش کشورمان برای ۳ روز آینده هم برنامه ندارند، چون مدیریت باید به تیمش اعتماد به نفس بدهد و برای موفقیت راهکار ارائه بدهد. از طرفی بیشتر مربیان فوتبال ایران نتیجه‌گرا هستند و بازیکن سن بالا را با هر کیفیتی در ترکیب‌شان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون فوتبالیست‌های جوانی در ایران حضور دارند که می‌توانند جایگزین تمامی نفرات تیم ملی بزرگسالان شوند. دیگر بازی کردن یک سری از بازیکنان در تیم ملی خسته‌کننده شده است چون کیفیتی ندارند و تکراری شده‌اند. متأسفانه خانه از پای بست ویران است، چون بازی ندادن به جوان‌ترهای لایق در تیم ملی مشکل بزرگ باشگاه‌های ما هم است. در باشگاه فقط اسمی از آکادمی وجود دارد.

*مگر سال ۲۰۱۹ با همین بازیکنان در نیمه نهایی نبودیم؟

پیشکسوت فوتبال گفت: کشور‌هایی مثل تاجیکستان و ترکمنستان که ساختاری نداشتند، حالا بعد از چند دهه پیشرفت کرده‌اند و باکیفیت فوتبال بازی می‌کنند. در کنار این رشدی که کشور‌های درجه چندم آسیا داشته‌اند، بیشتر به بازیکنان جوان میدان می‌دهند. سرمربی تیم ملی در برنامه تلویزیونی می‌گوید که ما نتیجه گرفتیم و به جمع ۴ تیم صعود کردیم، مگر سال ۲۰۱۹ با همین بازیکنان و با سرمربیگری کی‌روش در نیمه نهایی نبودیم؟

باقری‌ها تصریح کرد: نتیجه در فوتبال به دو شکل است؛ یا اینکه به مراحل بالاتر نسبت به دوره قبل صعود کنید و بهتر از دوره قبل نتیجه بگیرید یا اینکه تورنمنت کوچک‌تر را فدای مسابقات بزرگ‌تر کنید. به نظرم در جام ملت‌های آسیا باید به بازیکنان تاپ و جوان فوتبال ایران میدان می‌دادند تا برای جام جهانی ۲۰۲۶ آماده و پخته شوند. اگر تیم ملی با میانگین سنی پایین‌تر از سایر تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا به جمع ۴ تیم صعود می‌کرد آن وقت می‌گفتیم نتیجه گرفتیم و دستاورد بزرگی را به ارمغان آوردیم.

*با نفرات کنونی تا کجا می‌خواهند پیش بروند؟

وی در ادامه افزود: متأسفانه هنوز در فوتبال ایران اسم‌ها بازی می‌کنند، نه کیفیت. به نظرم صحبت‌هایی که برخی از بازیکنان تیم ملی به زبان می‌آورند، به خاطر سیستم اشتباه مدیریتی فوتبال ایران است. باید مدیران شجاع و کاردان وارد ورزش و فوتبال ایران شوند. تیم ملی برزیل که مهد فوتبال دنیاست، به خاطر شجاعت رئیس فدراسیون‌شان است که سرمربی بسیاری از بازیکنان بزرگ را کنار می‌گذارد و هر ساله بازیکنان جوان و ۱۷ ساله را به دنیا معرفی می‌کند.

باقری‌ها در پایان خاطرنشان کرد: در فوتبال ایران باید وجود ندارد، برای اینکه کسی به کسی پاسخگو نیست. باید از رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی سوال کرد که با نفرات کنونی که در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کنند تا کجا می‌خواهند پیش بروند؟ زمانی‌که این نفرات فوتبال‌شان تمام شود، با کدام بازیکن باتجربه به مسابقات خواهند رفت؟ چه زمانی و در چه مسابقاتی قرار است بازیکنان جوان، بازی ملی را تجربه کنند؟ با بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال ایران به تیم‌های ضعیف ۵ و ۶ گل بزنند، دیگر مردم لذت نمی‌برند. جایی که مدیرانش شجاعت ندارد و پاسخگو نیست اتفاقات بدی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما