شناسهٔ خبر: 65899904 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

گزارش اهم فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در سال ۱۴۰۲

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد عملکرد حوزه جوانان در سال 1402 را صعودی و روند چشمگیری را طی نمود و امسال نیز با مشارکت جوانان به طور قطع بهبود خواهیم بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، زهیر حاجی حسینی  تاکید کرد: عملکرد چشم گیر و رو به رشد سال گذشته را با مشارکت جوانان باز بهبود خواهیم بخشید
حاجی حسینی گفت:در استان یزد سال گذشته 6جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شد که در تمامی آنها با حضور شخص استاندار برگزار و 04/91 درصد از مصوبات این ستاد اجرایی شده است همچنین 60 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستانها با حضور فرمانداران برگزار ، که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است.

وی گفت: این استان در حوزه ازدواج و خانواده اقدامات کم نظیری را بجایی گذاشته به نحوی که در تحقق تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت 88 در صدی را داشتیم و تعداد 211 کارگاه آموزشی و دوره های تخصصی و 2600 مشاوره رایگان را برای این حوزه اجرایی نمودیم و همچنین دوره استانی تربیت خانواده با حضور 120نفر از مشاوران روانشناس ،دوره ملی دانش افزایی مشاوران و روانشناسان ،برپایی نمایشگاه ازدواج ،جشن های وصال و فیلم کوتاه زندگی از جمله اقدامات شاخص این حوزه بود که اجرایی شد.

حاجی حسینی در ادامه گفت: به غیر از برنامه های متعدد در طول سال فقط درهفته جوان بیش از 400 برنامه های کاربردی و شاخص توسط سازمان های مردم نهاد ، اداره کل و ادارات شهرستانها در سال گذشته صورت گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد افزود: جمعیت جوان استان یزد 327200 نفر می باشد و 1/26 درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند که سعی کردیم تعداد مراکز مشاوره حوزه جوانان را 5 مرکز افزایش و به عدد 14 برسانیم و همچنین122سازمان های مردم نهاد فعال را سازماندهی و از ظرفیت بالقوه آنها در مسیر تعالی و رشد جوانان بهره مند شویم.

وی یادآور شد:ما در استان یزد با توجه به ایده های خلاق و کاربردی و همچنین حس مشارکت بالا در بحث اشتغال جوانان در کشور جایگاه مناسبی را به خود اختصاص و تولید و ایده پردازی تولید در این استان سندی بر کمترین نرخ بیکاری این استان می باشد.

همچنین وی خاطر نشان کرد:سعی داریم روند رو به رشد این حوزه را با مشارکت صد در صدی خود جوانان ادامه و طبق برنامه ریزی های خود مشکلات را به حداقل برسانیم.

نظر شما