شناسهٔ خبر: 65899889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان خبر داد:

رشد 15 درصدی طرح سرباز ماهر وزارت ورزش در سال قبل

مجتبی تاجیک با بیان این که در سال 1402 حدود 150 سرباز در دو حیطه مهارت های زندگی و مهارت های عمومی شغلی از سوی وزارت ورزش و جوانان در پادگان ها آموزش داده شدند، گفت: این آمار نسبت به سال 1401 بیش از 15 درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه  خبری وزارت ورزش و جوانان، مجتبی تاجیک مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان در خصوص آمار طرح سرباز ماهر وزارت ورزش و جوانان به این پایگاه خبری گفت: طرح سرباز ماهر از سال ۹۷ با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح آغاز شد که طی آن سربازان در ۲ حیطه مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی شغلی آموزش می بینند.
وی با بیان این که طرح سرباز ماهر یکی از ماموریت های مهم ما در حوزه گسترش و توسعه اشتغال پذیری جوانان محسوب می شود، ادامه داد: سال 1402 حدود 150 سرباز را در دو حیطه مهارت های زندگی و مهارت های عمومی شغلی در پادگان ها آموزش دادیم.
مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان تصریح کرد: این رقم در سال 1401 حدود 130 هزار نفر بوده که با توجه به آمار سال 1402 بیش از 15 درصد در این زمینه رشد داشته ایم.
وی در خصوص نتایج این طرح گفت: دوره خدمت سربازی در پادگان ها که پیش از این فقط صرف آموزش های نظامی می شد، با تلاش معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تغییر پیدا کرده و فرصتی برای یادگیری و آمادگی سربازان جوان برای زندگی مناسب شغلی و خانوادگی ایجاد شده است.
تاجیک با بیان این که در بخش های حرفه ای نیز سایر دستگاه ها در حال آموزش به سربازان جوان هستند، افزود: این طرح موجب می‌شود تا سربازان در کنار آموزش‌های خوب نظامی، آموزش های لازم برای آینده شغلی و زندگی خانوادگی را نیز فرا بگیرند.

نظر شما