شناسهٔ خبر: 65899846 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

۳۳ ساعت عملیات جست وجو و نجات ۴ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوه تشگرد بندرعباس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: به دنبال گرفتار شدن ۴ کوهنورد در منطقه زاکین بندرعباس تیم های امداد و نجات هلال احمر بعد از ۳۳ ساعت عملیات موفق به نجات جان مفقودین این حادثه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از جمعیت هلال‌احمر؛هرمزگان، مختار سلحشور در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد:

به دنبال اعلام گزارشی در ساعت ۱۹ روز هفتم فروردین به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال استان هرمزگان مبنی بر گم شدن ۴ کوهنورد در منطقه زاکین بندرعباس بلافاصله تیم های عملیاتی این جمعیت به محل اعزام شدند.

 

وی افزود:تیم های اعزامی‌پس از بررسی‌های اولیه و هماهنگی با تور لیدرهای محلی روستای زاکین موفق به شناسایی محل استقرار کوهنوردان مفقودی شدند.

 

سلحشور تصریح کرد: به دلیل صعب العبور بودن منطقه و تاریکی هوا ادامه عملیات جستجو به صبح روز بعد موکول شد که در این فاصله تیم های پشتیبانی از جمعیت هلال احمر ، هیات کوهنوردی و لیدرهای طبیعت گرد روستای زاکین به منطقه اعزام شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان بیان کرد:با توجه به سختی عملیات جستجو و صعب العبور بودن منطقه تیم های اعزامی‌پس از جستجوهای مکرر برای یافتن امن ترین مسیر برای دسترسی به کوهنوردان و ایجاد کارگاههای تخصصی موفق به انتقال افراد به بالادست شدند.

وی با بیان اینکه عملیات کوه تشگرد بیش از ۳۳ ساعت یه طول انجامید گفت: در انجام این عملیات طاقت فرسا ۱۸ نفر از نیروهای عملیاتی کوهستان هلال احمر، هیات کوهنوردی و لیدرهای محلی مشارکت داشتند.

 

سلحشور تصریح کرد: این حادثه به علت ناآشنایی کوهنوردان با منطقه، عدم هماهنگی با هیات کوهنوردی و لیدرهای محلی رخ داد لذا توصیه می‌شود کوهنوردان و طبیعت گردان هماهنگی لازم را جهت پیمایشی امن در مناطق کوهستانی داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما