شناسهٔ خبر: 65899724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گلستان:

بت های دنیایی را بشناسیم و در صدد شکستن آن ها برآییم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: در روزگار کنونی ما باید بت های دنیایی را بشناسیم و در صدد شکستن آن ها برآییم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی طی سخنانی در مراسم تفسیر روزانه قرآن کریم که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، با بیان اینکه توحید محور اصلی و اساس فعالیت و دعوت همه پیامبران الهی بوده است، اظهار داشت: بعد از توحید، مهم ترین کار انبیاء، پرهیز دادن مردم از گرایش به طاغوت بوده و این که در این مسیر بتوانند با بندگی خدا راه سعادت را پیدا کنند.

وی افزود: طاغوت به چیزها و افرادی گفته می‌شود که انسان‌ها را به سمت خود جذب کرده و آنان را از ذکر و یاد خداوند متعال دور کند، و لذا آدمی باید به‌دنبال اموری باشد که نقش مؤثری در زندگی او داشته باشند.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به این که نقطه مقابل توحید، شرک است، گفت: پروردگار عالم ساختمان وجودی انسان را به نحوی آفریده که به چیزی ماوراء طبیعت اعتقاد داشته باشد، لذا توحید مطابق با فطرت انسان است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به پیشینه تاریخی شرک اشاره کرد و بیان داشت: در دوران قدیم فرد حکیمی بود که مردم به آن ارادت داشتند و بعد از فوت آن، شیطان با وسوسه بعضی مردم، تندیس یاد بود او را در شهر قرار دادند، به مرور زمان اصل معنا و مفهوم مجسمه که تنها برای یادآوری و بزرگداشت بود کنار گذاشته شد و مورد پرستش انسان‌ها قرار گرفت و از این طریق بت‌پرستی رواج پیدا کرد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه چون میل به ماوراء در انسان وجود دارد و شیطان از این طریق می‌تواند در انسان‌ها نفوذ پیدا کند، گفت: زمانی‌که غیرخدا را منشأ اثرگذار بدانیم و در مقابل آن سرتعظیم فرود بیاوریم، برای خود بت برگزیدیم، لذا باید بت‌های دنیای خود را شناسایی و درصدد شکستن آن باشیم.

نظر شما