شناسهٔ خبر: 65899495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۹ فروردین ۱۳۸۰: خبر‌های وزیر اطلاعات، از نامزدی خاتمی تا ماجرای بازداشت ملی مذهبی‌ها

خاطرات هاشمی رفسنجانی: از من خواست که براى ترغیب آقاى [سیدمحمد]خاتمى، جهت نامزدى در انتخابات [ریاست‌جمهوری]دخالت کنم و گفت، امروز عقلاى دو جناح اعتراف دارند که شما مى‌توانید، به عنوان وزنه تعادل عمل کنید و هر دو جناح از اینکه نسبت به شما بد کرده‌اند، پشیمان‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۹ فروردین ۱۳۸۰: به دفترم رفتم. [آقای علی یونسی]، وزير اطلاعات آمد. گزارشى از انهدام دو تيم از منافقان داد كه برنامه ترور و تخريب داشته‌اند و گفت، وزارت [اطلاعات]، برنامه وسيعى براى سركوب منافقان [= سازمان مجاهدین‌خلق]، در داخل و عراق دارد و بازداشت ملی‌ـ مذهبى‌ها كار درستى نبوده است؛ دادگاه انقلاب و سپاه اقدام كرده‌اند،گرچه گفته‌اند كه آنها برنامه شروع ترور داشته‌اند، ولى معلوم نيست درست باشد. از من خواست كه براى ترغيب آقاى [سیدمحمد] خاتمى، جهت نامزدى در انتخابات [ریاست‌جمهوری] دخالت كنم و گفت، امروز عقلاى دو جناح اعتراف دارند كه شما مى‌توانيد، به عنوان وزنه تعادل عمل كنيد و هر دو جناح از اينكه نسبت به شما بد كرده‌اند، پشيمان‌اند. 

گفتم، در مورد آقاى خاتمى، اگر ايشان تصميم داشته باشد كه توجه جدى نسبت به سازندگى و معاش مردم داشته باشد، آمدن‌شان خوب است، وگرنه كشور دچار مشكل مى‌شود.گفت، ما هم به ايشان توصيه كرده‌ايم كه اولويت را مثل دولت شما به امور سازندگى بدهد.

امروز در رسانه‌ها، انتقاداتى به قطعنامه اجلاس سران عرب مطرح شده؛ از قبيل اينكه تصميم قاطعى در مورد حمايت از انتفاضه و فشار بر اسرایيل و آمريكا نگرفته‌اند و در مسأله عراق هم خود عراقى‌ها از بى‌عملى اجلاس انتقاد كرده‌اند و ايران هم رسماً به بندى كه به نفع امارات در مسأله جزاير بوده، اعتراض كرده است. 

به دنبال چند انفجار در داخل اسرایيل، ارتش اسرایيل ديروز با هلى‌كوپتر و تانك و توپخانه به چند مركز در غزه و كرانه باخترى حمله كرد و جمع زيادى را شهيد و زخمى نمود؛ منجمله مركز محافظان [یاسر] عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین]، كنار خانه‌اش را موشك باران كرد و جمعى از محافظان عرفات را زخمى و يكى را شهيد نمود. جمعى از شهرك‌نشينان صهيونيست، با حمايت ارتش اسرایيل، به بازار و اجتماعات مردم فلسطين حمله كردند و آتش زدند. آمريكا هم حمايت رسمى جدى خود را از اسرایيل اعلام كرده است.

ديروز مردم لامرد فارس، در اعتراض به تغيير محل پالايشگاه گاز تظاهرات كردند و فرماندارى را آتش زدند. امروز هم تظاهرات داشته‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما