شناسهٔ خبر: 65899391 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش

معاون فرهنگی دفتر نهاد امامت جمعه کیش از برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام حسینی در گفتگوی خبری سیما، گفت: امسال در حدود ۲۰ نفر از روحانیون برای تبلیغ در ماه رمضان به کیش سفر کردند و همراه با ائمه جماعات مساجد در حوزه‌های قرآنی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی و فرهنگی در مراکز تفریحی و بازار‌ها و اقامه نماز جماعت، گفت: هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برنامه‌های قرآنی ویژه کودکان و کارگاه‌های مشاوره در کشتی یونانی، اسکله تفریحی و کمپ گردشگری مصلی با حضور روحانیون مبلغ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر مساجد کیش، مراسم احیای شب‌های قدر را برگزار می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌ها از ساعت ۲۲ با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، اقامه نماز قضا، مراسم قرآن به سر و عزاداری شهادت امام علی علیه السلام برگزار می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی افزود: مراسم مرکزی کیش نیز در مصلی از ساعت ۲۲ در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دفتر نهاد امامت جمعه کیش، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک و حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ، سخنرانان لیالی قدر در مصلی کیش هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت: سید مهدی میرداماد و سید جواد هاشم زاده نیز مداحی مراسم را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: گروه همنوایی الغدیر تهران نیز در مراسم احیای لیالی قدر مصلی برنامه برگزار می‌کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در صحن داخلی مصلی، قسمتی با نام حسینیه کودک آماده شده است تا خانواده‌های دارای فرزند بتوانند در آرامش کامل مراسم احیای شب‌های قدر را برگزار کنند و از برنامه‌های مصلی کیش بهره‌مند شوند.

<div id="video-display-embed-code_10949987"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4192918/10949987?width=650&height=350"></script></div>

نظر شما