شناسهٔ خبر: 65899372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد:

جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود

مصطفی صارمی‌نیا

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: جشنواره‌ هنرهای نوری بوستان کوهسنگی تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

یوسف اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه برگزاری جشنواره هنرهای نوری بوستان کوهسنگی مشهد در شب‌های قدر اظهار کرد: جشنواره هنرهای نوری از جمعه شب، ۱۰ فروردین ماه همزمان با آغاز شب‌های قدر تا چهارشنبه هفته آتی ۱۵ فروردین ماه موقتا تعطیل خواهد شد.

وی افزود: فقط پرده آب یا واتراسکرین جشنواره واقع در بوستان کوهسنگی، دعای جوشن کبیر و برنامه ویژه احیا را به نمایش خواهد گذاشت. پس از پایان شب‌های قدر، جشنواره‌های هنرهای نوری مجددا فعالیت‌های خود را تا عید سعید فطر آغاز خواهد کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص استقبال زائران و مجاوران از این جشنواره خاطرنشان کرد: دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد که در ماه رمضان و ایام استقبال از بهار برگزار می‌شود با استقبال خوبی از سوی زائران و مجاوران مواجه شده است.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: نگاه ما در این جشنواره، نگاه واقعی به نشاط مومنانه بوده است. تلاش کردیم همراه با نگاه معنویت بتوانیم فضای نشاط‌افزایی را برای مخاطبان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تلاش شده در این فضا، نگاهی به فرهنگ ایرانی-اسلامی که برگرفته از نگاه ملی و دینی ما است را به مخاطب منتقل کنیم. همچنین تلاش ما این بوده که این نگاه را به صورت فاخر با حضور هنرمندان و تکنسین‌های مختلف در بیش از ۱۰ ماه زمان کاری و ۳۶۰ هزار نفرساعت و حدود ۵۰۰ هنرمند اجرایی کنیم.

اسماعیل‌زاده تاکید کرد: از تمام مخاطبان مشهدی و زائران دعوت می‌کنم که از این فرصت ویژه که ترازی بین‌المللی دارد استفاده کنند. علی‌رغم اینکه تمام اتفاقات این جشنواره توسط تکنسین‌ها و هنرمندان ایرانی احداث شده، اما همه چیز در تراز بین‌المللی قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما