شناسهٔ خبر: 65899342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:

نظارت پلیس بر جاده‌های ایلام تشدید می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بر تشدید نظارت‌ها در جاده‌های استان در روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی تا ۱۷ فروردین تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در دومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان در سال جاری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب طبیعت ایلام و جذب گردشگران داخل و خارج استان، افزایش تردد در روز‌های آتی پیش‌بینی می‌شود که لازم است نظارت‌ها بر حوزه راه‌های مواصلاتی افزایش داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در رانندگی، تاکید کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید نظارت‌ها را نیز تشدید کرد، لذا فرمانداران در روز‌های آتی در محور‌های مواصلاتی حضور میدانی داشته باشند و از ظرفیت خودرویی و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان همیار پلیس برای تشدید نظارت استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تقویت نظارت و کاهش سرعت حرکت در محور‌ها را، بستر مناسبی برای کاهش تصادفات دانست و گفت: در نقاطی که احتمال وقوع تصادف زیاد است باید با اقداماتی، چون ایمن‌سازی، مسدودسازی، آشکارسازی، نصب بنر و آگاه‌سازی مردم در فضای رسانه‌ای، نسبت به رفع موقت و دائم این نقاط حادثه‌خیز اقدام کرد.

هژبری گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد جاده‌ای در روز‌های آتی تعطیلات نوروزی، لازم است با هم‌افزایی پلیس راه، پلیس راهور، گروه‌های مردم‌نهاد، همیاران پلیس شهرداری‌ها، فرمانداران و بسیج، پوشش مناسبی در جاده‌های استان صورت بگیرد.

هژبری گفت: بنا به پایش‌های صورت گرفته محور‌های ایلام - مهران، ایلام - سرابله، ایلام - ایوان، مهران - دهلران و محور ایلام - دره‌شهر در روز‌های آتی بیشترین تردد و ترافیک را خواهند داشت، لذا فرمانداران این مسیر‌ها باید نظارت میدانی کامل داشته باشند و روزانه گزارش میدانی را ارسال کنند.

وی گفت: علت بخش اعظم تصادفات و حوادث جاده‌ای، عامل انسانی است لذا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و صدا و سیما در روز‌های پایانی تعطیلات بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود هم‌چنان جهت کاهش تصادفات جاده‌ای، در میدان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باقی بمانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از رانندگان و گردشگران نوروزی خواست با رعایت اصول صحیح رانندگی، توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه؛ سفری راحت، ایمن و خاطره‌انگیز را برای خود و سایر گردشگران فراهم کنند و پلیس نیز هیچ مماشاتی با متخلفان نداشته باشد.

نظر شما