شناسهٔ خبر: 65898991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهلت یک ماهه دیوان لاهه؛

رژیم صهیونیستی نقض حقوق مردم غزه را متوقف کند

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف نقض حقوق فلسطینیان غزه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه رژیم صهیونیستی را ملزم به تضمین عدم نقض حقوق فلسطینیان در غزه از سوی نظامیان خود کرد.

دیوان دادگستری بین‌المللی روز پنج شنبه حکم جدیدی اعلام کرد که به موجب آن رژیم صهیونیستی به انجام اقدامات لازم و مؤثر جهت همکاری با سازمان ملل برای کمک رسانی به غزه ملزم می‌شود.

دیوان دادگستری بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید ارائه خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را بدون هرگونه مانعی به صورت گسترده تضمین کند.

دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا تضمین کند نظامیان این رژیم حقوق فلسطینیان در غزه را نقض نمی‌کنند.

دیوان بین المللی دادگستری رژیم صهیونیستی را ملزم به افزایش ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی به غزه کرد و از این رژیم خواست این گذرگاه‌ها را تا زمانی که لازم باشد باز نگه دارد.

در حکم جدید دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه آمده است که رژیم صهیونیستی باید ظرف یک ماه از تاریخ صدور این حکم، گزارشی را درباره اقداماتی که در خصوص کمک رسانی به غزه اتخاذ خواهد کرده، به این دیوان ارائه کند.

نظر شما