شناسهٔ خبر: 65898921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی لرستان

زهره گودرزی

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: صادرات فرآورده‌های خام دامی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

مصطفی زبردست امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش صادرات فرآورده‌های خام دامی از استان، کارخانجات و صنایع وابسته ملزم به اخذ کد iR جهت حضور محصولات تولیدی در بازارهای منطقه شده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ درصد رشد صادرات شامل پا و پنجه مرغ به مقدار ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۸۵کیلو گرم، پودر آب پنیر۱۷۶ هزار کیلو گرم، شیر خشک ۲۵ هزار کیلو گرم و خوراک ماهیان ۲ میلیون و ۵۳۸ هزارکیلو گرم از استان لرستان به سایر کشورها از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا شامل چین، ویتنام و هنگ کنگ و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاه صادرات در حمایت از تولید محصولات داخلی و اشتغال پایدار، این اداره کل در راستای حضور محصولات تولیدی صنایع وابسته به دام استان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای نسبت به ملزم کردن کارخانه های وابسته به دام، رعایت استانداردهای بهداشتی کشورهای مقصد را در اولویت کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام

نظر شما