شناسهٔ خبر: 65898183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان

مدیر گروه بهداشت محیط استان گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در استان پلمب شده و برای ۵۷۰ واحد صنفی نیز به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی اخطار کتبی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ نصیری گفت: طی مدت یاد شده هفت هزار و ۹۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با همراهی ۱۵۵ بازرس بهداشت محیط استان بازرسی شده است.

وی افزود: طی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان پنج هزار و ۲۰۵ کیلوگرم ماده غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان کشف و نسبت به معدوم سازی آن اقدام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط استان ادامه داد: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، چهار هزار و ۲۱۵ اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان بازرسی و برای ۲۱۴ واحد اخطاریه کتبی صادر شده است.

نصیری تعداد مراکز بین راهی بازرسی در مدت یاد شده در استان را ۴۵۱ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا به ۵۲ مرکز و امکان بین راهی اخطاریه صادر شده است.

به گفته مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، ۹۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و تعداد بازرسی مشترک با سایر ادارات نیز ۷۱۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایش و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی، مورد توجه جدی بازرسان بهداشت محیط قرار دارد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، مراتب را به شماره رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به شکایات آنان رسیدگی شود.

نصیری گفت: در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین جاری به ۲۳۱ مورد شکایت مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ رسیدگی شده است.

نظر شما