شناسهٔ خبر: 65897824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برخی از مسائل در سطح شهر با ماه مبارک همخوانی ندارد

امام جمعه همدان، گفت: به لحاظ اینکه امسال ماه مبارک رمضان، با عید نوروز همزمان شده، شاهد برخی از مسائل در سطح شهر و مناطق مختلف بودیم که با این ماه مبارک همخوانی نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی  در نشستی با حضور برخی از مسئولان استان، با تأکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: منکر زحمات انجام شده توسط نهادهای مختلف نیستیم، اما به لحاظ اینکه امسال ماه مبارک رمضان، با عید نوروز همزمان شده، شاهد برخی از مسائل در سطح شهر و مناطق مختلف بودیم که با این ماه مبارک همخوانی نداشت.

وی با تأکید بر اینکه برای جامعه این مهم است که در کوچه و خیابان فضا را متناسب با ماه مبارک ببینند، گفت: همه ما دارای وظایفی در این عرصه هستیم و باید با تمام وجود به آن عمل کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان جلساتی در رابطه با حفظ حرمت این ماه توسط مسئولان برگزار شده بود، یادآور شد: آنچه امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان مطالبه می‌کند تنها انجام قانون و مصوباتی است که در آن جلسات مطرح شده است.

وی افزود: به طور مثال آماری که در حوزه ارائه مجوزها امروز شاهد هستیم با آنچه در جلسات مطرح شده بود تفاوت دارد و لازم است به صورت دقیق این مسائل مورد ارزیابی نهادهای متولی قرار گیرد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه همه ما نه به عنوان مسئول که به عنوان یک شهروند و مسلمان وظیفه داریم که حرمت این ماه را نگه داریم، خاطرنشان کرد: قطعا نمی‌خواهیم کاسبی مردم در این ایام خصوصاً عید نوروز که شاهد حضور مسافران در استان هستیم آسیب ببیند، اما لازم است حرمت این ماه حفظ شود.

وی با بیان اینکه نیازی به باز بودن برخی از مشاغل در ساعات قبل از افطار نیست، اظهار کرد: گاهی اوقات گزارش‌هایی مطرح می‌شود که یک مغازه چندین روز پلمپ می‌شود در صورتی که می‌توان با گرفتن تعهد برای بار اول به آنها اجازه فعالیت در زمان مناسب را داد تا در ایام عید بازار آنها نیز با مشکل مواجه نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، تصریح کرد: متولیان و مسئولان باید نسبت به این کار اقدام کنند و وظیفه قانونی خود را انجام دهند نه آنکه از انجام وظیفه‌شان شانه خالی کنند و به گردن دیگری آن را بندازند.

شعبانی با اشاره به اینکه در مراکز گردشگری باید شرایطی برای رفاه مسافران متناسب با ماه مبارک رمضان ایجاد شود، ابراز کرد: می‌توان فضایی مناسب گردشگران که پوشیده باشد طراحی کرد تا برخی از افرادی که کسب و کارشان وابسته به حضور مسافران است آنجا حاضر شوند و در کنار کسب روزی، حرمت این ماه مبارک نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: همچنین به خاطر داشته باشید که در تذکر لسانی آنچه مهم است بیان مناسب است تا اثرگذاری لازم در مخاطب را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما