شناسهٔ خبر: 65897714 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نسخه جدید دنا ایران خودرو امسال در بازار + قیمت

صاحب‌خبر -

شنیده‌ها حاکی از این است که آبی‌های جاده مخصوص قصد ایجاد تغییراتی در خانواده محبوب دنا را دارند. با این اوصاف احتمالا امسال شاهد عرضه نسخه جدید دنا ایران خودرو به بازار خواهیم بود. اما این تغییرات چیست و دنای جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

جدیدترین اخبار خودرو حاکی از قصد ایران خودرو برای اعمال تغییراتی در برخی از محصولاتش از جمله دنا است. با این اوصاف احتمالا مدل‌های 1403 خودرو دنا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی از راه می‌رسند.

عرضه نسخه جدید دنا ایران خودرو در سال 1403

آمار تولید خودروهای دنا ایران خودرو، حاکی از رشد 4 درصدی تولید این خودرو تا بهمن 1402 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل است. به بیان عددی، ایران خودرو در پایان بهمن ماه 1402، حدود 78 هزار و 750 دستگاه از انواع دنا تولید کرده بود و این آمار نسبت به رقم 75 هزار و 850 دستگاه در بهمن 1401، حاکی از رشد تیراژ حدودا 2900 دستگاهی است.

دنا ایران خودرو دنا ایران خودرو

این رشد تولید با افزایش فروش 3 درصدی دنا برای ایران خودرو همراه بود و به گواه آمار، این شرکت در پایان بهمن 1402، حدود 77 هزار و 750 دستگاه از انواع دنا را برای مشتریان خود فاکتور کرده است. با در نظر گرفتن آمار مشابه 75 هزار و 200 دستگاهی برای سال 1401، باید گفت که ایران خودرو در زمینه فروش دنا نیز در سال 1402، حدودا 2550 دستگاه بیشتر از سال قبل فروخته است.

با توجه به مجوز قیمتی که ایران خودرو در اواخر مهر 1402 برای هشت خودرو خود دریافت کرد، به نظر باید شاهد تغییرات قابل توجهی در خانواده دنا باشیم.

با این اوصاف در سال جدید قرار است ایران خودرو، نسخه جدید دنا پلاس با جعبه‌دنده شش سرعته و موتور EF7 P را به‌جای دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو عرضه کند. گفتنی است که مدل اتوماتیک دنا نیز تغییراتی خواهد داشت. این شرکت همچنین قصد دارد به‌جای دنا با موتور توربوشارژ و جعبه‌دنده اتوماتیک، دنا با جعبه‌دنده اتوماتیک و موتور توربوشارژ آپشنال را عرضه کند.

بررسی‌های میدانی نیز حاکی از این است که اگرچه دنا با موتور توربوشارژ آپشنال و جعبه دنده اتوماتیک روانه بازار شده، اما همچنان از دنا با موتور EF7 P و جعبه دنده شش سرعته دستی خبری نیست.

بررسی طرح‌های فروش آبی‌های جاده مخصوص در سال 1402 نشان می‌دهد که آن‌ها اولین طرح فروش برای این مدل از دنا با موتور EF7 P و جعبه دنده دستی شش سرعته را در آخرین روزهای بهمن 1402 و برای متقاضیان دور اول فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با مکانیزم نوبت‌دهی نام‌نویسی، برگزار کرده بودند. در حال حاضر تنها تاریخ رسمی که برای تحویل این دناهای جدید اعلام شده است، بهار 1403 است که در اواسط ماه نخست آن هستیم.

با توجه به برنامه‌هایی که ایران خودرو برای خانواده دنا در نظر گرفته، باید دید که واکنش بازار به این وضعیت چه خواهد بود. در سال گذشته، قیمت دنا با جعبه دنده اتومات و موتور توربوشارژ آپشنال در بازار بیش از 1 میلیارد تومان و در کارخانه برابر با 690 میلیون تومان بود. بخش مهمی از این فاصله زیاد قیمتی احتمالا به عرضه محدود مربوط است و چنانچه ایران خودرو عرضه خودرو محبوب خود را افزایش دهد، احتمالا این فاصله به‌مراتب کمتر خواهد شد.

نسخه جدید دنا نسخه جدید دنا

گمان می‌رود که این قاعده درباره دنا با موتور EF7 P و گیربکس شش سرعته دستی نیز صادق باشد و در زمان عرضه، اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن بسیار زیاد باشد. البته در صورت افزایش تیراژ، قیمت این محصول نیز متعادل خواهد شد.

در جدیدترین لیست قیمت رسمی منتشر شده توسط ایران خودرو، قیمت دنا با موتور EF7 P و جعبه دنده 6 سرعته دستی، 550 میلیون تومان اعلام شده است. البته که احتمالا خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص، در بهار 1403 بار دیگر قیمت محصولات خود را به‌روزرسانی خواهد کرد و با این اوصاف، قیمت نسخه جدید دنا ایران خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:
قیمت پایه پیکاپ رپچر برای عرضه در بازار ایران اعلام شد کیا K4 جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ خودرو آفرودی گریت وال تانک ۳۰۰ وارد ایران شد + مشخصات، امکانات و قیمت

نظر شما