شناسهٔ خبر: 65897480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

ضرورت ملی اهمیت حضور اقتصاددان ها در ترکیب هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی

مسائل راهبردی کشور، اعم از امور زیربنایی و توسعه ای عمدتا" مشترک و ریشه در اقتصاد ملی دارند.

صاحب‌خبر -

ایرج نیاز آذری روزنامه نگار و فعال فرهنگی و اجتماعی، مسائل راهبردی کشور، اعم از امور زیربنایی و توسعه ای عمدتا” مشترک و ریشه در اقتصاد ملی دارند. در این میان، نقش قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی برای راهبری و نظارت آنها بسیار حائز اهمیت می باشد ، لذا وقتی اقتصاد به گفتمان و راهبرد ملی تبدیل گردید، ضروری است از چهره های اقتصادی خبره در مراجع سیاستگذاری و برنامه ریزی استفاده بیشتری شود.

به طور مشخص باید گفت ترکیب هیأت رئيسه مجلس جدید از جمله رئیس، نواب و سایر ارکان بهتر است دارای سوابق و دانش اقتصادی بوده تا در فهم ، هدایت و تصمیم سازی مسائل اقتصادی هماهنگ و مؤثر باشند.

تحقق راهبرد های کلان ملی و مسائل مهم اقتصادی از جمله کشاورزی، گردشکری، امور عمرانی و زیربنایی و تولید و صنعت، نیازمند توجهات بیش از پیش مراجع ملی می باشد؛ لذا انتخاب اقتصاددان مجرب و کارآمدی چون دکتر شمس الدین حسینی که هم در دولت وزیر تخصصی بوده و هم در مجلس سمت های اقتصادی و بودجه ای مهمی مثل ریاست کمیسیون تلفیق را با دانش و مدیریت عالمانه داشته در قامت رئیس مجلس و نوابش می تواند برای کشور و اداره مجلس اثر بخش باشد.

به اعتقاد این قلم منتخبان مجلس برای صیانت و حداکثرسازی منافع کشاورزان، تولید گران، تقویت اقتصاد و بهبود شاخص های توسعه، نیازمند همگرایی و انسجام معطوف به شعار و راهبرد سال هستند که برونداد آن باید خود را در ترکیب ارکان مجلس نشان دهد.

نظر شما