شناسهٔ خبر: 65896882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خبرداد؛

رفع تصرف ۶۵۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ 

مشهد- رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: مقدار اراضی رفع تصرف شده در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۲، ۶۵۲ هکتار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمزه خلیلی درباره آمار عملکرد دادگستری استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در ۵۱ پرونده قصاص نفس صلح و سازش نهایی صورت گرفته است و ۵۸۹ فقره پرونده کثیرالشاکی مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی افزود: ۶۷۰ واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد و از بیکاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: مقدار اراضی رفع تصرف شده در سال ۱۴۰۲، ۶۵۲ هکتار بود. ۲۵۰ هزار و ۴۳۹ جمع ملاقات‌های مردمی است که تعداد جلسات ۱۱ هزار و ۵۳۶ مورد بوده است.

خلیلی گفت: ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر زندانی عفو شده یا بهره‌مند از نهادهای ارفاقی است که از این تعداد ۳۰۳ نفر منجر به آزادی و تعداد ۴ هزار و ۷۵۷ نفر بهره‌مند از تأسیسات ارفاقی شدند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی ادامه داد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۷ بازدید توسط مقامات قضائی از انبارهای سازمان اموال تملیکی صورت گرفته است و در نتیجه اقدامات نظارتی انجام شده در خصوص تعیین تکلیف کالاها در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ در سه ماهه اول تعداد پرونده فروش رفته ۷۳۴، تعداد پرونده انهدام شده ۵۳۴ پرونده و تعداد پرونده استرداد شده ۴۶ پرونده است همچنین در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده فروش رفته ۹۶۶ پرونده و تعداد پرونده استرداد شده ۳۴ پرونده است و در سه ماهه سوم ۱۴۰۲ تعداد پرونده فروش رفته ۹۶۲ پرونده، تعداد پرونده انهدام شده ۱۹۰ و تعداد پرونده استرداد شده ۲۸ پرونده است.

وی درباره اقدام نظارتی انجام شده منتهی به فروش انهدام استرداد کالا گفت: کالاهای قابل فروش پس از اخذ رأی قطعی از مراجع قضائی کارشناسی و تعیین تکلیف و کالاهای سریع الفسادی که توسط دستگاه‌های استعلام دهنده بررسی و عدم صلاحیت مصرف انسانی آن‌ها تأیید می‌شود با حضور نماینده دادستان و سایر دستگاه‌های ذیربط در چرخه امحا قرار می‌گیرد. کالاهایی که در استان برابر نظریه اداره کل محیط زیست استان قابل امحا نباشد به استان دیگری منتقل و در آنجا به صورت علمی امحا می‌شود.

نظر شما