شناسهٔ خبر: 65896874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

بیش از ۷/۵ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کردند

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران و مدیران استانی گفت: از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۸ فروردین ماه بیش از ۷ میلیون و هشتصد هزار نفر به مشهد مقدس سفر کرده اند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عصر امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه در اتاق جلسات هتل ارغوان در نشست جمع بندی آمار ورود زائرین و اقدامات انجام شده در پیک اول سفر و برنامه ریزی های انجام شده برای ایام پیش رو، گفت: از ۱۵ اسفند تا به امروز، کمیته‌های مختلف در راستای خدمت گزارای به زائران در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته بیش از چهار هزار نفر وارد مشهد شدند، افزود: بیشترین ورودی به مشهد وسیله نقلیه شخصی و سایر حمل و نقل جاده ای عمومی، راه آهن و فرودگاهی در رده های بعدی قرار دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تصریح کرد : از ۱۵ اسفند تا ابتدای امروز مجموعه ورودی زائرین عزیز حضرت رضا (ع) به مشهد مقدس ۷ میلیون و هشتصد هزار نفر بوده است، همچنان بیشترین ورودی مربوط به وسیله نقلیه شخصی از طریق جاده ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه سطح اشغال مجموعه ظرفیت‌های اقامتی استان در شب گذشته ۵۱ درصد و در سطح مشهد ۵۳ درصد در این بازه بوده است، اضافه کرد: ظرفیت‌های اقامت‌های رسمی در مشهد ۶۳ درصد بوده، در استان ۷۰ درصد و همچنین واحدهای موقت ۷۱ درصد زائران حضرت رضا(ع) را پذیرش کردند.

وی خاطرنشان کرد: در طول مدت ۱۵ اسفند تا به امروز مجموع ظرفیت‌های اقامتی که در سطح استان مورد استفاده زائرین قرار گرفته است ۳۹ درصد و در سطح مشهد ۴۱ درصد بوده است .

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: استان خراسان رضوی در حوزه کمیته امداد و نجات، بهداشت درمان حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات امنیتی و انتظامی نظارت و ارزیابی فرهنگی و اجتماعی اقدامات قابل توجهی در ایام داشته است.

در پایان این نشست خبرنگاران سؤالاتی پیرامون اقدامات مدیران بخش های مختلف پیرامون خدمت رسانی به زائران مطرح کردند.

نظر شما