شناسهٔ خبر: 65896765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بیش از ۱۱هزار محفل قرآنی در مدارس غیردولتی و هیات امنایی برگزار شد

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ۱۱ هزار و ۸۴ محفل انس با قرآن برای دانش‌آموزان برگزار شد که از این میان هشت هزار و ۸۷۵ محفل برای مدارس غیردولتی و ۲ هزار و ۲۹۹ محفل برای مدارس هیات امنایی بوده است.

صاحب‌خبر -

اکنون حدود ۱۴ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند همچنین ۲۱۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی مشغول فعالیت هستند که ۱۱۰ هزار دانش ‌آموز از آنها در دوره ابتدایی تدریس می‌کنند؛ از این رو تقویت و توسعه برنامه‌های فرهنگی و پرورشی در این مدارس اهمیت بسیاری دارد.

در این راستا، احمد محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اقدامات تحولی در زمینه فرهنگسازی در مدارس غیردولتی اظهار داشت: اردوهای ملی راهیان پیشرفت به مقصد کاشان و بیرجند برای هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از ۱۸ استان کشور در سال تحصیلی جاری برگزار شد.

وی افزود: همچنین طرح «بهار بندگی» ویژه جشن تکلیف دانش‌آموزان مکلف سوم ابتدایی دختر و دوم متوسطه اول پسر اجرا شد که هزار و ۱۷۵ برنامه با حضور ۸۶ هزار و ۵۷ دانش‌آموز در برنامه‌های متمرکز استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جشن تکلیف‌های مدرسه‌ای در چهار هزار و ۵۱۶ مدرسه با حضور ۱۲۷ هزار و ۲۳۱ دانش‌آموز برگزار شد.

محمودزاده با بیان اینکه احیای تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی مانند بسیج و واحدهای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صورت گرفته است، گفت: هزار و ۳۸۵ افتتاحیه بسیج دانش‌آموزی داشتیم همچنین هزار و ۲۸۱ واحد اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس غیردولتی و ۴۴۱ واحد در مدارس هیات امنایی تشکیل شده است.

وی درباره دوره‌های آموزشی اجرا شده برای معلمان با همکاری ستاد اقامه نماز، افزود: در طرح «مبین»، مدیران با حضور ۸۳ درصدی مدیران مدارس در استان‌ها برگزار شد همچنین ۸۶ درصد آموزگاران پایه سوم ابتدایی، ۷۰درصد معلمان پایه هشتم و ۶۰ درصد ائمه جماعت مدارس در استان‌ها در این طرح شرکت کردند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به مدارس نمونه نمازی گفت: ۹۸۶ مدرسه در ۲۲ استان کشور در حوزه نماز نمونه شدند و بقیه استان‌ها هم در حال اقدام هستند.

محمودزاده درباره تعداد ائمه جماعت روحانی جذب شده در مدارس اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۸۰ روحانی در مدارس جذب شدند که از این میان، هزار و ۹۵۵ نفر در مدارس غیردولتی و ۸۲۵ نفر دیگر در مدارس هیات امنایی فعالیت می‌کنند.

نظر شما