شناسهٔ خبر: 65896422 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت:۳۱۲۶۲۳۱ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا هشتم فروردین اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها برابر با سه میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۳۱ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۶ درصدی این آمار هستیم.

وی افزود: در طول این مدت، ۵۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر بستری شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۰ درصد افزایش داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: تعداد اعمال جراحی انجام شده در بازه زمانی مذکور برابر با ۱۳۱ هزار و ۲۴۳ مورد بوده و بیانگر افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

یکتاپرست ادامه داد: مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در این بازه زمانی برابر با ۲۱۲ هزار و ۷۷۳ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی مواد غذایی‌های معدوم شده و افزایش ۲۹ درصدی مراکز پلمب شده گفت: در طول این مدت، ۱۳۱ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده که بیانگر افزایش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

نظر شما