شناسهٔ خبر: 65896257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان

اصفهان-ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۱۷ درصدی مجموع تصادفات در جاده‌های استان در ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای انتظامی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمار بدست آمده در مجموع ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی یکهزار و ۲۵۹ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.
‎وی با اشاره به وقوع ۲۹ فقره تصادف فوتی و جان باختن ۳۶ نفر در تصادفات امسال گفت: البته از نظر میزان وقوع تصادفات فوتی و تعداد جانباختگان در سر صحنه تصادف، به ترتیب با افزایش ۳۸ و ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.
‎سردار هاشمی‌فر از وقوع ۲۷۳ فقره تصادف جرحی با ۴۲۱ مجروح خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حال عمومی برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها نیز وجود دارد.
‎این مقام انتظامی، بی‌توجهی به جلو با ۸۸ درصد را بیشترین دلیل وقوع تصادفات جاده‌ای استان ذکر کرد و گفت: واژگونی و خروج از جاده نیز با ۷۰ درصد بیشترین نوع وقوع حوادث جاده‌ای در این مدت بوده است.
‎این مقام انتظامی، مسیر اصفهان _شیراز، شاهین شهر _ کاشان، فولادشهر، آزادراه امیرکبیر، کاشان _ قم، کوهپایه، اصفهان _ شهرکرد، موته _ گلپایگان، خور _ جندق و دامنه را پُرتصادف‌ترین جاده‌های استان در ۱۴ روز طرح نوروزی برشمرد.
‎وی بیان‌اینکه ۵۵ درصد از خودروهای حادثه دیده غیربومی و ۴۵ درصد بومی بودند، اضافه کرد: ۴۵ درصد از تصادفات در شب و ۵۵ درصد در روز و ۵۷ درصد تصادفات بین ساعات ۱۵ عصر تا ۲۰ شب رُخ داده است.
سردار هاشمی‌فر افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تا امروز، حدود ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.
‎وی اظهار داشت: در این مدت همچنین یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۲۳۱ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان و یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۱۹ دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده است.
‎ جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه رعایت دقیق قوانین و مقررات توسط رانندگان می‌تواند از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کند، به رانندگان توصیه کرد در طول مسیر به تابلوها و علائم جاده‌ای توجه کنند و جاده را هم بخشی از گشت و گذار خود بدانند و از شتابزدگی در رانندگی پرهیزند و تمام حواس خود را به جلو معطوف و از هر عملی که باعث حواس پرتی آنان شود، خودداری کنند.

نظر شما