شناسهٔ خبر: 65896120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردشگری معدن، تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی بافق یزد

یزد- ایرنا- مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق گفت: گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی است که امسال با استقبال خوب میهمانان شهرستان برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق، " مجتبی حمیدیان " افزود: در بحث گردشگری معدن نیازمند یک کار ترکیبی هستیم چرا که در کنار سایر برنامه‌های گردشگری، ابعاد معدن و فضای کاری آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه امروزه ژئوتوریسم یا گردشگری صنعتی و معدنی در سطح دنیا بسته گردشگری را تکمیل کرده است ، ادامه داد: مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق ظرفیت بسیار بالایی برای حوزه گردشگری دارد.

این مسئول گفت: بازدید از پیت معدنی، موزه سنگ آهن و آشنایی با ابزارآلات اکتشاف و حفاری و چگونگی استخراج معادن برای مسافران از جذابیت زیادی برخوردار است و در نوروز امسال تاکنون روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از پیت معدنی چغارت بازدید کردند.

حمیدیان خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود شامل پیت معدنی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه پارک آهنشهر و کل ظرفیت اکوسیستم شهرستان بافق، مسافران نوروزی یک ترکیب گردشگری صنعتی، فرهنگی، مذهبی و سنتی را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه قدمت معدن چغارت به ۶۵۰ میلیون سال پیش بر می‌گردد و این معدن در ابتدا به شکل کوه بوده که هزار و ۲۸۶ متر از سطح دریا ارتفاع داشته گفت: معدن از سطح زمین‌های اطراف ۱۶۵ متر بالاتر است که علاوه بر برداشت این میزان، ۳۱۵ متر نیز عمق حال حاضر این معدن است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

نظر شما