شناسهٔ خبر: 65895503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه‌های اجرایی و امدادی چهارمحال و بختیاری در نوروز چه خدماتی ارائه دادند؟

شهرکرد- ایرنا- نشست ستاد کاهش تصادفات و خدمات سفر چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ به ریاست استاندار برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی گزارشی از عملکرد خود در طول این روزها به مسافران نوروزی و مردم استان از جمله بازدید ۵۵ هزار نفری از موزه‌ها، کاهش تردد جاده‌ای، امدادرسانی به رانندگان گرفتار در برف و میزان خسارت بارندگی را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز امسال ۵۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا جیلان روز پنجشنبه در نشست ستاد کاهش تصادفات و خدمات سفر این استان افزود: تمام تلاش خود را برای میزبانی گردشگران به کار گرفتیم و با توجه به ارزیابی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از استان در سفری که به استان داشت، خدمات ارائه شده به گردشگران مطلوب ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: با این وجود شرایط جوی استان و اعلان‌های هواشناسی سبب شد تا در نوروز امسال میزان اقامت گردشگران در استان ۴۰ درصد کاهش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری میزان اشغال تخت‌های اقامتی استان در نوروز امسال را ۶۳ درصد اعلام کرد و گفت: به اداره‌کل آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود تا در نقاطی که هتل و اقامتگاه وجود دارد از اسکان مسافران غیرفرهنگی خودداری کند.

جیلان ابراز امیدوار کرد که ظرف چند ماه آینده ۷۰۰ تخت اقامتی به مجموع تخت‌های اقامتی در استان اضافه شود.

رشد پنج درصدی مصرف بنزین در استان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از رشد پنج درصدی بنزین در استان در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: بیشترین مصرف سوخت در ۲۸ اسفند بوده که در مقایسه با میانگین روزانه بنزین در استان ۵۰ درصد رشد داشته است.

ساسان تیموری افزود: وضعیت استان در خصوص ذخایر سوخت و بنزین مناسب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

اسکان بیش از ۶ هزار مسافر در مدارس استان

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از اسکان ۶ هزار و ۲۲ مسافر در مدارس و پایگاه‌هایی فعال این اداره کل در نوروز امسال خبر داد و گفت: ۲۱ پایگاه و ۷۱ مدرسه برای اسکان مسافران آماده شده است.

امین سلیمانی افزود: تابستان سال گذشته نیز ۲۴ هزار مسافر در مدارس استان اسکان داده شدند.

رضایت‌مندی ۸۷ درصدی مسافران از خدمات دریافتی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: از حدود ۷۰۰ مسافری که در خصوص خدمات دریافتی نظرسنجی شد، ۸۷ درصد اعلام رضایتمندی داشتند.

دستگاه‌های اجرایی و امدادی چهارمحال و بختیاری در نوروز چه خدماتی ارائه دادند؟

فرشاد طهماسبی افزود: حضور پلیس و دستگاه‌های مرتبط را در جاده‌های ارتباطی استان به خوبی مشهود بود و چالش و دغدغه جدی در خصوص ارائه خدمات سفر نوروزی به مسافران وجود ندارد

انجام ۱۳ هزار مترمربع گل‌کاری در شهرکرد

شهردار شهرکرد نیز از انجام ۱۳ هزار مترمربع گل‌کاری در مرکز استان به مناسبت عید نوروز خبر داد و گفت: همچنین ۲۵ المان (نماد) نوروزی و ماه مبارک رمضان نیز در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

محمدحسین واحدیان افزود: اجرای برنامه نوروزگاه، آذین‌بندی میادین و پاکسازی ورودی‌های شهر و نورپردازی میادین از دیگر اقداماتی بوده که به مناسبت عید نوروز در شهرکرد انجام شده است.

رشد ۲۱ درصدی تصادفات در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از افزایش ۲۱ درصدی تصادفات در استان در این نوروز خبر داد و گفت: تصادفات منجر به فوت در استان هفت مورد بوده که بر اثر آن ۹ نفر سر صحنه جان خود را از دست دادند.

روح‌الله غلامی تعداد ترددهای ورودی به استان در نوروز امسال را ۴۸۶ هزار و ۷۰۷ مورد اعلام کرد و افزود: تعداد خروجی از استان ۴۸۱ هزار و ۴۷۹ مورد بود که هر ۲ مورد ترددهای خروجی و ورودی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دستگاه‌های اجرایی و امدادی چهارمحال و بختیاری در نوروز چه خدماتی ارائه دادند؟

وی تصریح کرد: در خصوص تخلف سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز ۵۰۱ مورد تخلف به ثبت رسیده که بیشترین آن در جاده ارتباطی بروجن به لردگان، شهرکرد به اصفهان و بروجن به مبارکه رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین از رشد ۶.۷ درصدی تعداد مسافر در استان خبر داد و گفت: در نوروز امسال هشت هزار و ۹۹۶ سفر با جابجایی ۶۳ هزار و ۷۸۷ مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

غلامی یادآور شد: در مدت تعطیلات نوروز نیز در پی وقوع برف و باران به ۸۰۴ مسافر امدادرسانی شد.

رگبار باران برای روزهای پیش رو

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز از وقوع بارش‌های رگباری تا روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: در حال حاضر هشدار سطح زرد برای بارش‌ها صادر شده است.

مهران چراغپور افزود: بارش‌ها به تدریج ضعیف شده و در ۱۴ و ۱۵ فروردین نیز رگبارهایی جزیی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجاکه الگوهای بهاری بسیار تغییرپذیر است هر گونه تغییر در الگوها اطلاع‌رسانی می‌شود.

تشکیل ۵۷۱ فقره پرونده تخلف حوزه بازار در استان

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طی نظارت‌هایی که بر عرضه کالا و خدمات از ۱۵ اسفند تاکنون انجام شده ۵۷۱ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

سعید فلاح افزود: از این تعداد پرونده ۴۸۳ مورد مختومه و برای ۲۴۰ فقره از آن احکام اجرایی صادر شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۷۰ فقره پرونده تخلف تشکیل شده که برای ۳۵ مورد آن احکام اجرایی صادر شد و در حوزه قاچاق کالا نیز برای ۱۷۷ فقره تشکیل پرونده داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۸۳ تیم گشت بر بازار و بخش‌های مختلف عرضه کالا و خدمات نظارت و بازرسی دارند.

انجام یک هزار و ۶۳۸ مورد مامویرت سلامت نوروزی

رییس اورژانس ۱۱۵ نیز در این نشست به ماموریت‌های حوزه سلامت نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۶۳۸ ماموریت در استان انجام شده که از این تعداد ۴۸۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

محمود شمسی‌پور افزود: از ۲۴ اسفند تا هفت فروردین نیز ۲۹ هزار و ۵۷۵ نفر به مراکز اورژانس استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۲۵ نفر سرپایی درمان و پنج هزار و ۸۵۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

امداد رسانی به یک هزار و ۳۰۴ حادثه دیده در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از امدادرسانی به یک هزار و ۳۰۵ حادثه دیده در استان خبر داد و گفت: ۱۴۰ نفر در قالب ۴۵ تیم امدادرسانی در ایم نوروز را در استان بر عهده دارند.

دستگاه‌های اجرایی و امدادی چهارمحال و بختیاری در نوروز چه خدماتی ارائه دادند؟

مسعود مثنوی افزود: در ایام نوروز ۲۸ هزار مسافر از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان برخوردار شدند.

گزارشی از تصادفات نوروزی برون شهری در استان

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت:تصادفات جرحی در جاده‌های ارتباطی استان نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است.

غلامعلی نوربخش عامل بیشتر تصادفات رخ داده در استان را واژگونی خودرو بر اثر سرعت بالا اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد تصادفات بر اثر واژگونی و ۱۵ درصد تصادفات ناشی از انحراف به چپ بوده است.

آمار تصادفات در داخل شهرهای استان

رییس پلیس راهنمایی رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: تصادفات جرحی داخل شهر ۵۳ درصد افزایش داشته است.

ایرج حسین‌پور افزود: در ایام نوروز میزان برخورد با تخلفات رانندگان متخلف ۲۳ درصد افزایش یافته و ۵۳ دستگاه خودرو که ترددهای پرخطر داشتند نیز به پارکینگ هدایت شدند.
وی تصریح کرد: ۸۴۲ فقره سرعت غیرمجاز در استان ثبت شد که به متخلفین تذکر داده شد.

خسارت جزیی سرمازدگی به باغات استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: سرمازدگی خسارت جزیی به ارقام زودگل استان وارد کرده و آسیبی متوجه ارقام میان‌گل و دیرگل نشده است.

حسین برزگر افزود: همچنین سیلاب برخی جاده‌های بین مزارع، کانالها و سربندهای کشاورزی و مزرعه پرورش ماهی در شهرستان لردگان خسارت وارد کرده است.

برآورد میزان خسارت‌های سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه خسارت‌های وارده به استان در پی وقوع سیلاب نیز گفت: با هماهنگی بین بخشی و آمادگی لازم، خسارت قابل بالایی متوجه استان نشده است.

دستگاه‌های اجرایی و امدادی چهارمحال و بختیاری در نوروز چه خدماتی ارائه دادند؟

خسرو کیانی افزود: با این وجود خسارت‌هایی به راه‌های روستایی، ابنیه فنی راه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده که موارد تا ۱۱ فروردین جمع‌بندی و به تهران اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری است.

نظر شما