شناسهٔ خبر: 65894691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع‌ دستی از کارگاه‌گردی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از فعالیت ۱۱ کارگاه صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: تمامی این کارگاه‌ها برای بازدید گر شگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

او با اشاره به تنوع کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی خراطی، سفالگری سنتی، چادرشب‌بافی، چرم دست‌دوز، نمدمالی، جاجیم و گلیج، جاجیم راه راه و بافته‌های داری، افزود: این کارگاه‌ها براساس تنوع و کیفیت کالا در شهر‌های زاغمرز، بهشهر، چهاردانگه ساری، بابل، آلاشت، چالوس، تنکابن و رامسر انتخاب شده است.

ایزدی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ تا تاریخ هشتم فروردین حجم قابل توجه گردشگران از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان قابل توجه بود و از این بازدید ۲۰ میلیارد ریال فروش صنایع‌دستی نصیب صنعتگران و هنرمندان این کارگاه‌ها شده است.

او بازدید از کارگاه‌های نمدمالی رامسر و دیدن تنیدن نمد و ذوق چیدمان پشم‌های رنگارنگ بر زمینه نمد را یکی از جاذبه‌های بیاد ماندنی برای گردشگران مازندران برشمرد و افزود: نمدمالی در روستا‌های رامسر خصوصا روستای جواهرده از شهرت بسیاری برخوردار است و یکی از روستا‌های هدف گردشگری است که درفصول مختلف به علت جغرافیا و اقلیم مناسبش پذیرای گردشگران بسیاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که مازندران دارای دو شهر و دو روستای ملی صنایع‌ دستی است که در شورای راهبردی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده است، گفت: کارگاه‌گردی فرصتی مناسب برای صنعتگران صنایع‌دستی رقم زد تا هنرشان را درگوشه و کنار این استان سرسبز و زیبا به نمایش بگذارند.

نظر شما