شناسهٔ خبر: 65894635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز

۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در ایام نوروز فعال است.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۵  مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵ مرکز درمانی بیماری کرونا در ایام نوروز در مشهد فعال و به نحوی است که دسترسی برای همه مردم فراهم باشد و افراد دارای علائم می‌توانند برای انجام تست و مراقبت‌های  نخست مراجعه کنند.

دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت شاهد، وحدت، احمدی، امام علی (ع) و سیدی در ساعات اداری به بیماران دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی خدمت رسانی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها بیشتر است، توصیه می‌شود افراد دارای علائم با خود قرنطینگی در منزل و استفاده از مایعات فراوان به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های حاد تنفسی می‌تواند برای سالمندان، مادران باردار، کودکان و بیماران زمینه‌ای خطر آفرین باشد، تصریح کرد: از عموم مردم نیز خواهشمندیم در صورت حضور در تجمعات از ماسک استفاده کرد و شست و شوی دست را فراموش نکنند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افراد دارای علائم سرما خوردگی با درمان مناسب بیماری تا حد امکان از افراد خانواده فاصله بگیرند تا در صورت ابتلا به کرونا زمینه چرخش بیماری فراهم نشود.

نظر شما