شناسهٔ خبر: 65894490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خبر داد

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت

میثم محجوبی

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان فارس از مرز یک‌میلیون نفر گذشته است.

صاحب‌خبر -

محمد ثابت اقلیدی امروز، نهم فروردین‌ماه گفت: طبق آمار بلیت‌فروشی‌ها، تاکنون یک‌میلیون و ۲۶ هزار و ۶۵۰ نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کرده‌اند.

وی افزود: آمارهای ارائه‌شده  این بازدیدها از۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز، هشتم فروردین‌ و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری  تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۱۸ هزار و ۵۰۳ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها  قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۲۷هزار و ۵۱۰ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۷۰ هزار و ۵۷۶نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در روز گذشته نیز بیش از ۳۰ هزار و ۸۱۵ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۳۱ هزار و ۸۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌ پارس، موزه سنگ هفت‌تنان، حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید، موزه تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب ، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپور، تنگ چوگان، موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد و همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام

نظر شما