شناسهٔ خبر: 65894429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر خبر داد

نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم گوشت سالم و بهداشتی قرمز و ۷۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید خانزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز  و ماه مبارک رمضان، کارشناسان و بازرسان بهداشتی این مجموعه بر تولید و استحصال بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم گوشت سالم و بهداشتی قرمز و ۷۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز نظارت بهداشتی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ابتدای ماه مبارک رمضان که آغاز شده، بیش از ۱۴۰ بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکنون صورت گرفته است.

خانزاده اظهار کرد: در این بازدیدهای بهداشتی از ۱۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تاکنون بالغ‌بر ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی توسط کارشناسان این شبکه ضبط شد که برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم‌سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

به گفته وی در این بازه زمانی بیش از ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز و بیش از ۷۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور این شهرستان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف شد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها توسط ۴ ناظر بهداشتی ثابت و ۲ ناظر شرعی در کشتارگاه انجام شده است، از فعالیت یک اکیپ ثابت و ۳ اکیپ سیار خبر داد و گفت: طی این مدت توسط ناظران بهداشتی ۱۴۰ بازدید انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر تأکید کرد: همشهریان گرامی هنگام خرید مواد پروتئینی به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را فقط از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی تولید می‌شوند خریداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به شبکه دامپزشکی کاشمر گزارش کنند.

انتهای پیام

نظر شما