شناسهٔ خبر: 65893975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری دهک‌های اول تا هفتم از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ مصدق کشاورزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح فجرانه کالابرگ دولت از ۱۷ بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال یارانه مضاعف در قالب این طرح به بوشهری‌ها تعلق گرفته است.

وی افزود: تاریخ پایان مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ ۱۷ فروردین امسال است اما اعتبار مرحله سوم از ۱۸ فروردین برای سرپرستان خانوار فعال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: اعتبار جدید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال علاوه‌ بر یارانه سه و چهار میلیون ریالی فعلی است و خانوار مشمول این طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

کشاورزی ادامه داد: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: خانوارها می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست؛ به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

وی بیان کرد: خانوارهای مشمول طرح فجرانه کالابرگ می‌توانند اقلام سبد غذایی را در مدت یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک‌جا وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجهز شده به زیرساخت طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت‌به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی دولت اقدام کنند.

وی گفت: اعتبار کالابرگ هرماه باید در همان ماه استفاده شود و قابل انتقال به ماه بعد نیست.

کشاورزی ادامه داد: از مشمولان دهک اول تا هفتم درآمدی درخواست می شود ظرف مدت باقی‌مانده از یارانه تشویقی دولت بهره‌مند شوند.

نظر شما