شناسهٔ خبر: 65893861 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

خاموشی موتورهای گلزنی نفت آبادان

دغدغه فراز: بازکردن قفل پای ریکانی و علی یوسف

درحالی‌که صنعت نفت آبادان برای رهایی از خطر سقوط می‌جنگد، این تیم در 3 بازی اخیر فقط یک بار دروازه حریفان را باز کرده که آن هم روی اشتباه هولناک دروازه‌بان نساجی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ضعف گلزنی صنعت نفت آبادان و خلق موقعیت‌های ناچیز، یکی از مشکلات بزرگ این تیم ریشه‌دار در لیگ بیست و سوم بوده است. آبادانی‌ها در سه دیدار اخیر مقابل نساجی، گل‌گهر و ملوان فقط یک‌بار جشن شادی گل برپا کرده‌اند که آن تک گل هم حاصل اشتباه بزرگ علیرضا رضایی، دروازه‌بان نساجی بود که در مهار سانتر پنجاه متری ناموفق بود و توپ از بین پاهای او وارد دروازه شد.

یکی از دغدغه‌های فراز کمالوند که به تازگی هدایت صنعت نفت را به عهده گرفته، افت معنی‌دار مهره‌های تهاجمی تاثیرگذار این تیم است که راه گشودن دروازه حریف را گم کرده‌اند.

طالب ریکانی، هافبک تهاجمی باسابقه نفتی‌ها، لیگ را بسیار خوب شروع کرد و در هفته دوم مقابل فولاد، روی هر دو گل تیمش نقش داشت تا صنعت نفت اولین پیروزی را در لیگ جشن بگیرد. صنعت نفت اگرچه در 3 بازی پیاپی مقابل نساجی، سپاهان و ملوان فقط یک امتیاز گرفت اما ریکانی در هر سه بازی موفق به گلزنی شد تا در پایان هفته ششم، با 4 گل زده و 1 پاس گل، یکی از موثرترین عناصر هجومی لیگ باشد.

2002759

اما گلی که در دقیقه 32 از روی نقطه پنالتی به ملوان به ثمر رسید، آخرین گل کاپیتان نفتی‌ها در لیگ بود و اگر گل او به استقلال ملاثانی در جام حذفی را نادیده بگیریم، در واقع این هافبک خلاق و شوت‌زن از 27 مهر 1402 دیگر موفق به گلزنی نشد.

این اتفاق به نوعی دیگر برای علی یوسف هم رخ داده است. این مهاجم عراق که در آغاز فصل از الزورا به آبادان آمد، در 10 بازی ابتدایی لیگ عملکرد قابل قبولی داشت و اتفاقا آخرین پیروزی نفت در لیگ با درخشش او مقابل مس رفسنجان به دست آمد. علی یوسف در پایان هفته دهم با 3 گل و 2 پاس گل، جایگاه خوبی در میان موثرترین مهره‌های تهاجمی لیگ داشت اما او هم به سرنوشت طالب دچار شد و از 3 آذر 1402 دیگر هیچ نقشی در گلزنی یا گلسازی صنعت نفت نداشته است.

صنعت نفت اگر می‌خواهد سال آینده هم در لیگ برتر باشد، به شدت نیاز دارد پای مهاجمان تاثیرگذارش بار دیگر به گلزنی باز شود.

1958050

نظر شما