شناسهٔ خبر: 65893338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

زاهدان- ایرنا- دولت سیزدهم علاوه بر ۲ سفر استانی به سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲، توانسته با اجرای طرح‌های بزرگی همچون پیشرفت در صنعت ریل، معدن، آب و سایر حوزه‌ها و از همه مهمتر دیدارهای مردمی امید را دل دل مردم زنده و منجر به تعامل بیشتر مردم حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور با دولت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم در زمان اوج تحریم‌های ظالمانه با شعار دولت مردمی و ایران قوی با هدف رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی روی کار آمد؛ دولتی که بر خلاف دولت قبل به جای گره زدن مشکلات به برجام و سایر موارد، به صورت جهادی، انقلابی و حضوری در میدان وارد شد و خود را محصور در دیوارهای پاستور نکرد.

هر چند تبعات اعمال زور و تحریم‌ها در مقطعی تاثیراتی همچون تورم و گرانی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرد و مردم را تحت فشار قرار داد؛ اما مدیران و دولتمردان در مسیر نقشه راه رهبر معظم انقلاب موفق شدند که دستاوردهای چشمگیری در حوزه‌های مختلف به ارمغان آورند، دیدارهای مردمی و سفرهای استانی تنها بخش کوچکی از دستاوردهای دولت مردمی رئیسی است که سبب تعامل بیشتر مردم حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور مانند روستاهای سیستان و بلوچستان با دولت شده است.

اگر چه دستاوردهای دیگری هم در دستورکار قرار گرفت تا در سال ۱۴۰۲ با اجرای آنها با هدف تمرکز بر توان داخلی و سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی این مرز و بوم، شاهد رفع بخشی از مشکلات کشور و استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اجرای طرح‌های بزرگی همچون انتقال آب از دریای عمان، توسعه شبکه بزرگراهی، توسعه صنعت ریلی و معدنی، خداحافظی شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان با تنش و بحران آبی و یا تحقق آرزوی خانه دار شدن که همه و همه نشان از عزمِ جزم شده اراده‌ها در این دولت مردمی است.

دولت مردمی برای مردم سیستان و بلوچستان چه کرد؟

۵ فروردین ۱۴۰۲

گازرسانی به سیستان و بلوچستان، تحقق آرزویی دیرین

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با نگاه عدالت محوری که بر دولت مردمی حاکم است گازرسانی به شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان آغاز شده و هم‌اینک تمامی شهرهای این استان پهناور در زمینه گازرسانی تعیین وضعیت شده و هیچ شهر بلاتکلیفی وجود ندارد و بزودی تمام استان از گاز شهری بهره‌مند خواهد شد.

طرح انتقال گاز از زاهدان به زابل نیز به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم سیستان به منظور تامین گاز شهرها و روستاهای واقع در مسیر خط لوله شهر زابل و کارخانه سیمان سیستان طراحی و در دولت سیزدهم این ارزوی دیرینه محقق شد.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

گام‌های استوار برای بهره‌مندی ۲۲۴ روستای سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی پایدار

آبرسانی به ۲۲۴ روستاهای سیستان و بلوچستان طی یک سال و نیم گذشته، برگ زرینی از خدمات دولت سیزدهم در این استان پهناور برای ارتقای شاخص‌های آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی است.

دولت سیزدهم با نگاه رفع محرومیت پس از سفر به سیستان و بلوچستان که شهریورماه ۱۴۰۰ انجام شد دستوراتی را برای رفع مشکل کم آب این استان از جمله انتقال آب از چاه نیمه‌های شماره یک به ۲ و سه و چهار و حفر چاه‌های ژرف را برای رفع مشکلات کم آبی منطقه سیستان صادر کرد که تمام این موارد انجام شده است.

همچنین طرح انتقال آب از دریای عمان برای رفع کم آبی شهرهای دارای تنش آبی در سیستان و بلوچستان پس از سفر آیت الله رییسی به این استان به طور جد مطرح شد و هم اینک عملیات اجرایی این طرح بزرگ آغاز شده است.

در قالب طرح بزرگ جهاد آبرسانی به سیستان و بلوچستان قرار است به ۲ هزار و ۸۸۳ روستا در ۲۶ شهرستان این استان آب پایدار برسد که این طرح با قوت در حال انجام است.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

توسعه شبکه بزرگراهی؛ کلید پیشرفت و آبادانی سیستان و بلوچستان+فیلم

پایین بودن استانداردهای حوزه حمل و نقل در گذشته‌های نه چندان دورِ سیستان و بلوچستان خاری در چشم مزیت حمل و نقلی این استان شده بود که با همت دولت سیزدهم و درایت مدیریت استانی در سال‌های اخیر، نهضت راه‌سازی در این استان آغاز شد و با فعال شدن کارگاه‌های راه‌سازی در همه مسیرهای ارتباطی این استان به کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل شده است.

بعد از سفر شهریور ۱۴۰۰آیت الله رییسی به سیستان و بلوچستان توسعه بزرگاه‌های این استان در قالب مصوبات سفر به طور ویژه در دستورکار مسوولان قرار گرفت به طوریکه یک‌هزار میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی به این نقطه از ایران اسلامی اختصاص یافت.

اعتباراتی که در بازه زمانی کمتر از یکسال از سوی دولت سیزدهم برای توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت راهبردی و نقشی که در حوزه ترانزیت، تجارت مرزی و دسترسی به آبهای آزاد دارد خود نشان از نگاه ویژه آیت الله رییسی به این استان است.

توسعه بزرگراه در سیستان و بلوچستان علاوه بر افزایش مراودات تجاری و ترانزیت با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس باعث کاهش تصادفات جاده‌ای در استانی که با ۲معضل قاچاق سوخت و قاچاق اتباع خارجی غیر مجاز دست و پنجه نرم می‌کند، می‌شود.

جاده‌هایی که در سیستان و بلوچستان روزگاری به جاده مرگ مشهور بود هم‌اینک با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به توسعه بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی؛ توسعه همه جانبه این استان را رقم خواهد زد.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

آبگیری سد کهیر؛ زنده شدن امید برای رونق کشاورزی و رفع تشنگی روستاییان سواحل مَکُران

آبگیری سد کهیر پس از گذشت ۱۳ سال در دولت سیزدهم سبب شده تا امید در دل هزاران نفر از جمعیت شهرستان کنارک زنده شده و امیدها برای رونق کشاورزی و رفع تشنگی روستاییان سواحل مَکُران بیش‌از پیش شده است.

به گفته علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو؛ این سد یکی از سدهای بسیار مهم و از بزرگترین سدهای سیستان و بلوچستان با ظرفیت مخزن ۳۴۳ میلیون مترمکعب به شمار می‌رود، ۳۴۳ میلیون متر مکعب ظرفیت سد کهیر هست که برابر با ظرفیت سد امیرکبیر و نیز ۲ برابر ظرفیت سد لتیان است.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۳ خرداد ۱۴۰۲

تحقق وعده رئیس جمهور؛ قطار مسافربری خاش به زاهدان راه‌اندازی شد+فیلم

قطار مسافربری خاش به زاهدان یکی از وعده های رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان بود که با پیگیری‌های مداوم استاندار و مسؤولان استانی بعد از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم بخشی از پروژه مهم راه آهن زاهدان - چابهار در حد فاصل زاهدان به خاش از امروز راه‌اندازی شد.

این قطار به صورت هر روزه رأس ساعت ۶ صبح از خاش به سمت زاهدان حرکت می‌کند و با طی مسیری حدود ۲ ساعت به مقصد می‌رسد.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۱ تیر ۱۴۰۲

تلاشی به وسعت دشت خشکیده سیستان برای رفع تنش آبی در تنگه احد ایران

ندای تشنگی مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شمال استان در حالی طی ۲ سال اخیر به گوش مسوولان رسیده که گام‌های دولت سیزدهم برای پایان دادن به محدودیت‌های آبی برداشته شده و ارمغان آور امید برای مردم این خطه پهناور است.

در طول سال‌های اخیر نسخه‌های فراوانی توسط مسوولان و کارشناسان امر برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی در پهناورترین استان کشور یعنی سیستان و بلوچستان پیچیده شد که برخی از آنها در همان ابتدای امر با شکست مواجه شد و برخی نظیر آبرسانی سقایی با مشکلات فراوان هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهد تا حداقل نیاز برخی روستاها در هر شبانه‌روز رفع شود.

اما میان تمامی این طرح‌ها حدودا ۲ سالی است که عزم ها جزم شده تا کورسوی امید در دل مردم استان ویژه در منطقه سیستان که با خشکسالی های بیش از ۲ دهه، قهر طبیعت و بدعهدی کشور همسایه در پرداخت حقابه رودخانه هیرمند که سالانه ۸۲۰ میلیون متر مکعب است، دست و پنجه نرم می کند، روشن شود.

با سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم رسیدگی به مشکلات مردم و ضعف‌ها و کاستی‌های برجا مانده از دولت‌های قبل شتاب بیشتری گرفت به گونه‌ای که گام‌های دولت رئیسی برای پایان دادن به محدودیت‌های آبی کار خود را با اجرای طرح بزرگ جهاد آبرسانی، آغاز انتقال آب از دریای عمان، ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها و افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب از دریا و حفر چاه‌های آب ژرف آغاز کرد و اینها تنها گوشه‌ای از اقدامات دولت سیزدهم برای رفع مشکلات آبی در سیستان است.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۱۴ مرداد ۱۴۰۲

کنترل بیماری کرونا در کشور از دستاوردهای ممتاز دولت سیزدهم است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل بیماری کرونا و کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در کشور از دستاوردهای ممتاز دولت سیزدهم است.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد دولت در مبارزه با کرونا اظهار کرد: دولت سیزدهم با توجه‌ به مدیریتی که انجام داد، توانست در دوران شیوع ویروس کرونا واکسن را از کشورهای مختلف وارد کند.

وی تأکید کرد: این اقدام باعث شد تا بیماری کرونا کنترل، و مرگ‌ و میرهایی که روزانه در کشور حدود به ۸۰۰ نفر رسیده بود، کاهش یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت این بیماری در دولت سیزدهم باعث شد تا ایران را در رابطه‌ با کنترل بیماری کووید ۱۹، جزو کشورهای پیشرو باشد و این مهم از افتخارات دولت رئیسی به شمار می‌رود.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۶ مرداد ۱۴۰۲

سیستان و بلوچستان رتبه نخست تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه ساخت مدارس را دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: دولت در زمینه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان عزم خود را جزم کرده که مشکل فضاهای آموزشی استان را حل کند و حوزه نوسازی در این زمینه موفق شده یک عقب ماندگی چندین ساله را در استان جبران کند.

میثم لک زایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از استقبال و حضور چشمگیر خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان، ایجاد ردیف اعتباری محرومیت زدایی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان برشمرد و اظهار کرد: در این مدت به همت خیران و اداره‌کل نوسازی مدارس تعداد کلاس‌های در دست اجرای استان به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس افزایش یافته که از این تعداد بیش از ۷۵۰ کلاس درس تا مهر امسال تکمیل و تحویل دانش آموزان خوب استان می شود.

وی ادامه داد: با ساخت این تعداد کلاس درس در سیستان و بلوچستان بخش قابل توجهی از کمبود تجهیزات کلاسی و هنرستان ها در این استان را برطرف خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مدرسه سازی پیش بینی می شود رقم اعتبارات دولتی و خیری امسال به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

۹ شهریور ۱۴۰۲

وزیر آموزش و پرورش: ۲۸ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم ساخته شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۸ هزار کلاس درس از آغاز دولت سیزدهم در سراسر کشور به ویژه سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

رضا مرداد صحرایی در حاشیه سفر بهره برداری از هنرستان شبانه روزی کشاورزی ۱۲ کلاسه زابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای ساخت این کلاس های درس در دولت سیزدهم بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و امروز شاهد شتاب مدرسه سازی در جای جای ایران اسلامی به ویژه در سیستان و بلوچستان هستیم.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی آینده اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش تلاش برای تامین نیروی انسانی و اینکه کلاسی بدون معلم نماند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سیستان و بلوچستان در شاخص‌های مختلف حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه مسوولان ستادی است به طوریکه در تخصیص ردیف‌ها و اعتبارات مختلف جایگاه ویژه ای دارد.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۶ شهریور ۱۴۰۲

رئیس‌جمهور برای تغییر چهره سیستان و بلوچستان نماینده ویژه تعیین کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار روز دوشنبه ۲۰ شهریور جمعی از مردم سیستان و بلوچستان، وضع فعلی این استان را با قبل از انقلاب، غیر قابل مقایسه خواندند اما در عین حال تأکید کردند «با وجود کارهای فراوان انجام شده، مسئولان باید با جدیت، خدمت‌رسانی به منطقه را قوت و گسترش دهند که ایجاد خط آهن شمال به جنوب در استان و تأمین حق مردم در زمینه آب از جمله کارهای ضروری است»؛ ایشان همچنین خاطرنشان کردند که «اگر مصوبات سفر اوایل دهه ۸۰ به سیستان و بلوچستان کامل اجرا و دچار بی‌توجهی و غفلت نمی‌شد، چهره امروز استان متفاوت بود که امیدواریم این دولت با کار و تلاش جدی، مشکلات را کاهش دهد».

در پی این سخنان که موجی از امید در دل مردم منطقه ایجاد کرد، رئیس‌جمهور از برنامه دولت سیزدهم برای اختصاص اعتبار و اختیارات ویژه به استاندار سیستان و بلوچستان با هدف تسریع در آبادانی و عمران این استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد خبرهای بسیار خوبی به زودی به گوش مردم این خطه برسد و دولت بتواند در این منطقه کارنامه درخشانی داشته باشد.

هیأت وزیران در همین راستا و به‌منظور تحقق منویات رهبر انقلاب و مصوبات سفر ایشان و پیگیری برنامه‌های دولت برای رونق و توسعه سیستان و بلوچستان، «محمد کرمی» استاندار این استان را با استناد به اصل ۱۲۷م قانون اساسی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی سیستان و بلوچستان تعیین کرد.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۱۷ مهر ۱۴۰۲

طرح جهاد آبرسانی نقطه‌ای امیدبخش برای مردم سیستان و بلوچستان

رفع تنش آبی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و همت جهادی سبزپوشان انقلاب عزم‌ها را برای سیراب‌کردن لب‌های خشک روستاهای سیستان و بلوچستان جزم و بزرگ‌ترین طرح آبرسانی در تاریخ این استان را تحت عنوان «جهاد آبرسانی» آغاز کرد تا نقطه‌ای امیدبخش برای مردم این دیار باشد.

روایت تنش آبی سیستان و بلوچستان قصه پر غصه‌ای بود که در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس‌جمهور برای حل این معضل تدبیری دیگر اندیشیده و طرح جهاد آبرسانی آغاز شد و اکنون نیز با جدیت دنبال می‌شود.

معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور بیان کرد: طرح عظیم جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های اجرایی تاریخ این استان توسط قرارگاه قدس و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مشارکت آبفای کشور و وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفت.

علی‌اکبر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح جهاد آبرسانی هدف‌گذاری برای یک هزار و ۷۵۱ روستا در سیستان و بلوچستان در دستورکار قرار گرفت که از سال گذشته اقدامات خوبی پیرامون این موضوع انجام و بر اساس هدف‌گذاری اولیه حدود ۳۵۴ روستا کار لوله‌گذاری آنها در مرحله انجام است.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۳ مهر ۱۴۰۲

خانه دار شدن، آرزویی که برای مردم سیستان و بلوچستان محقق شد+فیلم

اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین و جوان ترین استان کشور علاوه‌بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۷ هزار نفر و رونق واحدهای تولیدی کوچک جوانه امید را در دل مردم این دیار به ویژه جوانان رویانده است.

در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دستورکار دولت قرار گرفت، برنامه دولت این است تا سهم سنگین مسکن در سبد خانوار را کاهش دهد و استراتژی خود را هم مشارکت و ایفای نقش همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در اجرایی شدن پروژه نهضت ملی مسکن قرار داده است.

در این میان اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در پهناورترین استان کشور یعنی سیستان و بلوچستان ضمن نجات بخشی واحدهای تولیدی کوچک از رکود، ایجاد اشتغال برای بخش قابل توجه افراد جویای کار،فراهم کردن زمینه تعادل در بازار مسکن با قیمت مناسب تمام شده سبب تحقق آرزوی دست نیافتنی مسکن مناسب برای شهروندان این خطه شده است.

در حال حاضر ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم کرده است.

همچنین تاکنون ۳۷ هزار و ۱۵۵ متقاضی دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که متناسب با پیشرفت فیزیکی ۲۰۵۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۱۰ آبان ۱۴۰۲

عزم دولت برای مقابله با گردو غبار در سیستان؛ از مرطوب سازی تالاب هامون تا اصلاح سدکمال خان

توجه ویژه دولت سیزدهم برای ارائه راهکارهای خشکسالی و تنش آبی در سیستان و بلوچستان باعث شد تا برای نخستین‌بار در خارج از تهران نشست ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در زابل برگزار و نمایندگان دستگاه‌های مسوول با حضور در دل گرد و غبار تالاب هامون بدانند که ایستاده در غبار فقط عنوان یک فیلم سینمایی نیست، بلکه حکایت این روزهای مردم است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار و اظهار کرد: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از گذشته‌های دور حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ روز بطول می‌انجامید؛ اما اکنون با بروز خشکسالی‌های ۲ دهه گذشته، به درازا می‌کشد و این بادها علاوه بر فرسایش خاک در منطقه سیستان، مشکلات و معضلات متعددی را برای مردم بوجود آورده است.

علی‌محمد طهماسبی بیرگانی ادامه داد: این ستاد به دنبال این است که با اجرای برنامه‌های برون‌مرزی در کنار اقدامات داخلی و ملزم‌کردن دستگاه‌ها به انجام تکالیف خود به کاهش مخاطرات منطقه کمک کند.

به گفته وی، سیستان بحرانی‌ترین کانون گردوغبار کشور به شمار می‌رود و از وضعیت بدی برخوردار است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: برای دومین بار در خصوص مساله گردوغبار در سیستان و بلوچستان و زابل حضور یافتم، تشکیل ستاد ملی گردوغبار کشور به صورت ماهانهه در سازمان محیط‌زیست کشور برگزار و در آن موضوعات بر حسب اولویت مطرح و توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود که سازمان محیط‌زیست به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی فرایند کار را کاملاً پایش می‌کند.

علی سلاجقه افزود: همانطور که مساله پسماند کشور به منطقه سراوان در استان گیلان به عنوان نقطه صد مدنظر قرار گرفت اکنون در مساله گردوغبار کشور منطقه زابل نیز نقطه صد واقع شده و اعلام می‌کنیم اگر این مشکل در این منطقه حل شود توان حل در سایر نقاط کشور را داریم.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۶ دی ۱۴۰۲

دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد

وزیر کشور از اجرای طرح‌های مهم در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: آب موضوع اصلی و همیشگی این استان بوده که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

احمد وحیدی روز سه شنبه در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این استان طرح‌های مهمی مانند آب، تجارت مرزی، راه، تولید، توسعه کشاورزی، دامداری و دامپروری و توسعه تجارت در دستورکار و پیگیری قرار دارد.

وی افزود: علاوه‌بر پیگیری طرح‌های فوق یکی دیگر از اقداماتی که دنبال آن هستیم موضوعات مربوط به مسائل مرزی و فرصت‌ها، بررسی آخرین وضعیت مرزها و نیازهای مرزی سیستان و بلوچستان است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی برای توسعه کشور بهره‌مند شد گفت: با وجود استاندار سیستان و بلوچستان که دارای روحیه انقلابی و جهادی است در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده و کارها به خوبی پیش می‌رود.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

عین اللهی: سیستان و بلوچستان از استان‌های دیگر پذیرش بیمار دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث چشم پزشکی بیمارانی از خارج از استان برای درمان به سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند و این استان پیشرفت‌های خوبی کرده؛ در این دولت سه بار به این استان آمده ام، دستگاه سی تی سیمولاتوری که امروز افتتاح شد دستگاه پیشرفته ای برای تشخیص سرطان است، انواع و اقسام کارهای پیشرفته قلبی در سیستان و بلوچستان انجام می گیرد خوشبختانه این استان در بحث پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است.

بهرام عین اللهی در حاشیه ویدیو کنفرانس افتتاح پروژهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در رابطه با رشته های پزشکی در سیستان و بلوچستان پیشرفت‌های خوبی داشته ایم به طوریکه در رشته چشم پزشکی می‌توانیم ادعا کنیم که با بسیاری از مراکز چشم پزشکی پیشرفته در سایر استان‌ها رقابت می‌کنیم.

سیستان وبلوچستان از توسعه زیرساخت‌ها تا خداحافظی شهرها و روستاها با بحران کم آبی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

رئیس جمهور از مناطق سیل زده نگور در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کرد

رئیس جمهور دقایقی قبل برای بازدید میدانی از وضعیت سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان از فرودگاه کنارک وارد این استان شد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه عازم سیستان و بلوچستان شد تا از نزدیک وضعیت امداد رسانی و کمک به مردم این استان را پیگیری و دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را صادر کند.

وی افزود: در این سفر با ستاد بحران تشکیل جلسه خواهیم داد تا بتوانیم نسبت به وضعیت سیلی که ایجاد شده و کارهایی که باید انجام شود بویژه در حوزه جاده‌ای و مشکلاتی که رخ داده و امدادرسانی‌ها تصمیم گیری کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر درست به این مساله توجه نشود سیل آتی نگران کننده خواهد بود، بنابراین از نزدیک در منطقه حاضر شدم تا در کنار سایر مسئولان برای اجرای کار بهتر اقدام کنیم.

آیت الله رئیسی با اشاره پیگیری وزیر راه در خصوص جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شود، بالاخره گاهی چند ساعت یا چند روز باران می‌بارد آب این باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در سال استفاده کنند که به دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.

نظر شما