شناسهٔ خبر: 65893290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فوتبال در فروردین ۱۴۰۲؛

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

تهران- ایرنا- فروردین ماه سال ۱۴۰۲ با شروع امیدوارکننده تیم ملی فوتبال تحت هدایت امیر قلعه‌نویی و همچنین تحقیر تیم فوتبال هوادار توسط استقلال تهران در ورزشگاه آزادی پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ با تمام تلخی و شیرینی‌هایی که برای هواداران فوتبال داشت به پایان رسید و خاطراتی را برای هواداران محبوب‌ترین ورزش دنیا به جا گذاشت.

تحریریه ورزشی خبرگزاری ایرنا قصد دارد در این گزارش اتفاقات مهم فوتبالی در اولین ماه سال(فروردین) ۱۴۰۲ را با شما مخاطبین مرور کند.

تیم ملی فوتبال؛ شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها

بعد از نتایج تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جدا شدن کارلوس کی‌روش از تیم ملی، فدراسیون فوتبال امیر قلعه‌نویی را به عنوان جانشین مرد پرتغالی انتخاب کرد. قلعه‌نویی در اولین دیدار دوستانه بین‌المللی خود در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی فوتبال روسیه قرار گرفت که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

در دقیقه ۲۶ نفوذ روس‌ها در محوطه جریمه سبب شد تا سعید عزت‌الهی روی زینکوفسکی در محوطه جریمه خطا کند و داور ازبکستانی نقطه پنالتی را نشان دهد. میرانچوک توانست ضربه پنالتی را به خلاف شیرجه بیرانوند تبدیل به گل کند تا روسیه یک بر صفر پیش بیفتد.

نیمه دوم با شروع هجومی تیم کشورمان برای جبران گل خورده آغاز شد و در همان آغاز این نیمه بود که محمد محبی با خطای روس‌ها در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور ازبکستانی برای دومین بار در این مسابقه اعلام پنالتی کند. طارمی پشت توپ قرار گرفت و این ضربه را تبدیل به گل کرد تا نتیحه مسابقه یک - یک مساوی شود. این نتیجه تا پایان باقی ماند تا قلعه‌نویی شروعی امیدوارکننده در تیم ملی فوتبال داشته باشد.

دومین دیدار دوستانه بین المللی تیم ملی فوتبال در فروردین ماه مقابل تیم ملی کنیا در ورزشگاه آزادی برگزار شد و قلعه‌نویی موفق شد اولین برتری خود تحت هدایت تیم ملی را کسب کند و شروعی به رکورد فوقالعاده ۱۷ بازی بدون شکست او در تیم ملی بود.

کنیا بر خلاف جریان بازی گل اول را در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند. کاپیتان کنیا با فرار از میانه میدان و از پیش رو برداشتن مدافع تیم ملی ایران، به سرعت تا محوطه جریمه نفوذ کرد و سپس با تو سر توپ و ضربه‌ پای چپ فنی، گل اول را برای کنیا به ارمغان آورد.

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

شاگردان قلعه‌نویی در دقیقه ۷۶ گل تساوی را به ثمر رساندند. چند متر آن طرف‌تر از محوطه جریمه، یک ضربه ایستگاهی برای ایران در سمت راست به دست آمد و رامین رضاییان اقدام به ارسال آن کرد و محمد محبی با ضربه‌ سر، دروازه کنیا را گشود.

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

در دقیقه ۸۶ یوزها موفق شدند گل دوم را به ثمر برسانند. باز هم یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه برای ایران به دست آمد و امید نورافکن پشت توپ ایستاد. او تصمیم گرفت با ارسال پاس کوتاه، رضاییان را صاحب موقعیت کند و سانتر این بازیکن با اشتباه گلر کنیا به گل دوم تیم ملی تبدیل شد و در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

لیگ برتر فوتبال؛ تحقیر هوادار توسط استقلال و کورس جذاب قهرمانی

هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۸ دیدار در روزهای ۲۵ و ۲۶ فروردین پیگیری شد، که کورس فوق جذاب بالای جدول همچنان ادامه پیدا کرد. با نتایجی که در این هفته بدست آمد کورس جذاب مدعیان کسب عنوان قهرمانی در بالا جدول جذاب‌تر شد و ۳ تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس رقابت تنگانگی داشتند.

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

در یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها، پرسپولیس موفق شد با ۲ گل گولسیانی از روی نقطه پنالتی و البته درخشش سعید صادقی با نتیجه ۳ بر یک مس را در جو سنگین کرمان مغلوب کند و با ۵۴ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار بگیرد. از طرفی مس با این شکست یک قدم دیگر به سقوط نزدیک‌تر شود.

در دیگر دیدار مهم این هفته استقلال در ورزشگاه آزادی با ارائه یک بازی تماشایی و دیدنی، هوادار ساکت الهامی را با نتیجه ۶ بر یک تحقیر کرد. این دیدار صحنه درخشش بی مثال مهدی قایدی، محمد محبی، آرش رضاوند و سعید مهری بود. خاطره این دیدار جذاب شاگردان ریکاردو ساپینتو تا سال‌ها در ذهن هواداران استقلال باقی می‌ماند. جایی که در یک اتفاقی جالب سید حسین حسینی دروازه‌بان آبی‌پوشان پایتخت نیز در این دیدار گلزنی کرد، او گل ششم استقلال را در دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

استقلال با این برتری ۵۵ امتیازی شد اما به دلیل شکست در دیدار مقابل سپاهان هم امتیاز با این تیم در رتبه دوم قرار گرفت.

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

اما سپاهان در ورزشگاه نقش جهان و در حضور پرشور هواداران اصفهانی موفق شد سخت‌ترین حریف خود در مسیر قهرمانی را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کند تا هم‌چنان شانس اول کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر باشد. برای طلایی‌پوشان در این دیدار شهریار مغانلو و امیدنورافکن گلزنی کردند. شاگردان ژوزه مورایس با این نتیجه ۵۵ امتیازی شدند و به لطف برتری در دیدار رفت و برگشت مقابل استقلال در صدر جدول قرار گرفتند.

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

نتایج کامل هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران:

نفت مسجدسلیمان ۱ _ ذوب آهن اصفهان ۰

مس کرمان ۱ _ پرسپولیس تهران ۳

نساجی مازندران ۰ _ آلومینیوم اراک ۰

پیکان تهران ۰ _ صنعت نفت آبادان ۰

استقلال تهران ۶ _ هوادار تهران ۱

ملوان بندرانزلی ۱ _ تراکتور تبریز ۱

سپاهان اصفهان ۲ _ مس رفسنجان ۰

گلگهر سیرجان ۲ _ فولاد خوزستان ۲

فوتبال اروپا؛ درخشش طارمی

تیم فوتبال پورتو در لیگ برتر پرتغال موفق شد با تک گل مهدی طارمی اُ کلاسیکو را به سود خود به پایان برساند و اختلاف امتیاز خود را با بنفیکا صدرنشین به ۷ امتیاز کاهش دهند.

شروع امیدوارکننده قلعه‌نویی با یوزها و تحقیر هوادار توسط استقلال

مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز در انتهای فروردین ماه پیگیری شد که در نهایت تیم‌های رئال‌مادرید، میلان، اینترمیلان و منچسترسیتی موفق شدند با عبور از حریفان خود به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند.

نظر شما