شناسهٔ خبر: 65893133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آوارگی فرد هتاک به قرآن:

سلوان مومیکا از سوئد به نروژ می‌رود

فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد.

صاحب‌خبر -

سلوان مومیکا که پیش از این به دلیل هتاکی‌های متعدد به قرآن کریم به فردی جنجال برانگیز تبدیل شده بود، در پی تمدید نشدن پناهندگی خود از سوئد به نروژ رفته و می‌گوید قصد دارد در این کشور درخواست پناهندگی بدهد. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آژانس مهاجرت سوئد تصمیم گرفته که مومیکا را به مدت ۵ سال از بازگشت به سوئد منع کند. هرچند این فرد هتاک می‌گوید برنامه‌ای برای بازگشت به سوئد ندارد. 

مومیکا که عراقی‌الاصل است و در سال ۲۰۱۸ به سوئد رفته بود، اکنون می‌گوید به قوانین کشور جدید (نروژ) احترام می‌گذارد و اگر سوزاندن قرآن خلاف قوانین کشور باشد، آن را انجام نخواهد داد. او می‌گوید قوانین سوئد اجازه سوزاندن قرآن را می‌داد و وی «از حق خود» برای این کار استفاده کرده است! او در ادامه گفت: «در عین حال، سوئد من را در معرض اذیت و آزار قرار داد و حساب‌های بانکی‌ام را مسدود کرد. پناهندگی من را پس گرفت و خانه‌ام را مصادره کرد». 

گفتنی است، اداره مهاجرت سوئد در اکتبر سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت مجوز اقامت سلوان مومیکا را تمدید نکند. هتاکی به قرآن در سوئد انتقاد مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت و روابط بین‌المللی سوئد را تحت تاثیر قرار داد. 

همچنین به دلیل هتاکی به قرآن در خاک این کشور، عضویت سوئد در ناتو مدتی به تعویق افتاد.

نظر شما