شناسهٔ خبر: 65892457 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل را تهدید کردند

صاحب‌خبر -
آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل  را تهدید کردند
خبرگزاری آریا - خبر: فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، در گزارشی تأکید کرد: «پس از 5 ماه تجزیه و تحلیل قتل‌عام ‌های «اسرائیل» در غزه، گزارش‌ها نشان می‌دهد «اسرائیل» در حال نسل‌کشی در غزه است.»

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از العالم -یک خبر چندتحلیل
تحلیل:
- نکته قابل توجه در گزارش آلبانیز این است که وی تاکید کرده صرف محکوم کردن اقدامات «اسرائیل» در غزه و بیان اینکه «اسرائیل» به قوانین بین‌المللی احترام نمی گذارد، فایده ندارد. این مقام سازمان ملل تاکید کرد که باید یک نهاد بین المللی وجود داشته باشد که از تحریف عمدی اصول حقوق بین الملل توسط «اسرائیل»، تلاش برای ارتکاب اعمال خشونت آمیز، نسل‌کشی و نابودی مردم فلسطین جلوگیری کند.
- واضح است که اظهارات آلبانیز به منزله اعتراف صریح به این امر است که هیچ نهاد بین المللی وجود ندارد که بتواند «اسرائیل» را در جایگاه پاسخگویی قرار دهد و تا زمانی که در زیر چتر سیاسی، نظامی و رسانه‌ای آمریکا پناه گرفته است، اراده بین‌المللی از انجام چنین کاری، فلج بوده و نمی‌تواند مانع «اسرائیل» شود و این رژیم همچنان به ارتکاب فجیع‌‍ ترین جنایات در سرزمین‌های فلسطین اشغالی، ادامه خواهد داد.
- همچنین مسلم است که به لطف چتر حمایت آمریکا از «اسرائیل»، گزارش آلبانیز نیز همان مسیری را خواهد پیمود که حکم دیوان بین المللی دادگستری که اقدامات «اسرائیل» را «نسل کشی» اعلام کرد، طی کرد. مسلما این گزارش موثرتر از قطعنامه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری در ماه رمضان شده است، نخواهد بود و دنیا همچنان شاهد است که ماشین کشتار «اسرائیل» همچنان با چراغ سبز آمریکا جان کودکان و زنان غزه را می‌گیرد.
- تنها تفاوت حکم دیوان بین المللی دادگستری و یا حکم سازمان ملل با گزارش آلبانیز این است که نویسنده گزارش صراحتا اعلام کرده از زمان دریافت مأموریت برای تهیه گزارش از جنایات «اسرائیل» در باریکه غزه، چندین بار درمعرض تهدید قرار گرفته تا جنایات غزه را از چشم جهانیان پنهان کند.
- آمریکا کشور مدعی آزادی، دموکراسی، حقوق انسان‌ها، حیوانات و البته همجنس‌بازان است اما یکی از مقامات ارشد آن با رد گزارش آلبانیز، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت : «آمریکا هیچ دلیلی برای این باور ندارد که «اسرائیل» در غزه نسل‌کشی کرده است» ! شایان ذکر است که این مقام با متهم کردن گزارشگر سازمان ملل متحد به « سوگیری علیه اسرائیل » خواستار برکناری وی شد!
- تقویت «اسرائیل» توسط آمریکا، این اجازه را به رژیم صهیونیستی می‌دهد که در مقابل دیدگان جهانیان، قضات دیوان بین المللی و کشورهای آنها، سازمان ملل و دبیرکل آن، آنروا و مدیران آن و گزارشگران سازمان ملل را تهدید کند و حتی به متحدان سنتی خود در غرب حمله کند، صرفاً به این دلیل که آنها حقیقت تلخ اتفاقات غزه را بیان کردند، گویی «اسرائیل» فراتر از قوانین بین ‌ المللی است و آنچه در مورد دیگران صدق می کند، در مورد این رژیم صدق نمی کند.
- مسلم است که اگر حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از «اسرائیل» نبود، 6 ماه جنگ ویرانگر در باریکه غزه و قربانی شدن بیش از 32 هزار شهید و حدود 75 هزار مجروح، رخ نمی‌داد بنابراین سروصدای تصنعی اختلاف آمریکا و «اسرائیل» تنها نمایشی برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت است.

نظر شما