شناسهٔ خبر: 65892306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لزوم مشارکت نخبگان استان فارس در پویش ‘چشم به راهیم’

شیراز- ایرنا- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: با توجه به ضرورت تلاش همگانی برای کاهش حوادث رانندگی در ایام نوروز، از تمام چهره‌ها و شخصیت‌های مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، رسانه‌ای و نخبگان عرصه‌های مختلف استان دعوت می‌کنیم که برای ترویج فرهنگ صحیح ترافیک و کمک به کاهش حوادث رانندگی، در پویش ‘چشم به راهیم’ مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

محسن عمادی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اشاعه و آموزش فرهنگ ترافیک را با توجه به نقش حمل و نقل در زندگی مردم ضروری دانست و افزود: بر همین اساس و به منظور ترویج فرهنگ صحیح ترافیک و جلوگیری از افزایش تصادفات جاده‌ای، می‌طلبد که تمام آحاد جامعه به ویژه نخبگان در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همگام با سراسر کشور، هر سال پویشی را تحت عنوان همراهان ایمن سفر ویژه ایام نوروز راه اندازی می‌کند که در نوروز امسال این پویش ‘چشم به راهیم’ نام گذاری شده است.

او اظهار کرد: انتظار است که چهره های مطرح و تاثیرگذار با کمک به اجرای هرچه بهتر این پویش که تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، به کاهش هرچه بیشتر حوادث جاده ای کمک کنند.

لزوم مشارکت نخبگان استان فارس در پویش ‘چشم به راهیم’

استقرار ۵۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی فارس
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی و شروع سفرها، ۵۰۰ راهدار فعال جهادی در قالب ۷۵ اکیپ به همراه ۳۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

عمادی افزود: به ویژه در ۲ مقطع که شاهد ورود ۲ سامانه بارشی به استان بودیم، با توجه به شدت بارش ها، نیروهای راهداری به شکل کامل در آماده باش قرار داشتند.

لزوم مشارکت نخبگان استان فارس در پویش ‘چشم به راهیم’

وی ادامه داد: در جریان ورود این سامانه‌های بارشی که یکی قبل از شروع سال جدید و دومی نیز از روز یکشنبه وارد استان شد، با توجه به شدت بارش ها شاهد ریزش هایی در برخی محورهای مواصلاتی استان و همچنین طغیان برخی رودخانه های فصلی بودیم اما با توجه به پیش بینی های انجام شده توسط اداره کل راهداری و حضور نیروهای این مجموعه در جاده‌های استان، در روند تردد خودروها خللی ایجاد نشد و شاهد تردد روان خودروها در تمام راههای استان بودیم.

او اظهار کرد: هم اینک نیز تمام راههای استان باز است و تردد در آنها به شکل روان جریان دارد.

وی گفت: هموطنان می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به شکل اپلیکیشن و وب نیز در دسترس آنها قرار دارد از آخرین وضعیت راههای استان و همچنین شرایط جوی اطلاعات لازم را کسب کنند.

نظر شما