شناسهٔ خبر: 65892184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فروش ۱۰ میلیاردی صنایع دستی کاشان در نوروز

معاون اداره میراث فرهنگی کاشان از فروش ۱۰ میلیاردی صنایع دستی کاشان در نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد بینوا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فروش 10 میلیارد ریالی صنایع دستی کاشان در نوروز، اظهار داشت: اکنون در سه بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قالب 50 غرفه عرضه و فروش در مرکز شهرستان کاشان فعال است.

وی افزود: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع دستی، سه میلیارد ریال در کارگاه‌ها و هفت میلیارد ریال مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی بوده است.

بینوا گفت: 50 کارگاه صنایع دستی به صورت کارگاهی - فروشگاهی یا همان ورکشاپ در شهرستان کاشان فعال است که همزمان مسافران و گردشگران می‌توانند با نحوه تولید محصول آشنا شده و نسبت به خریداری صنایع دستی اقدام کنند.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: در دو هفته گذشته گردشگران متعددی در طرح کارگاه‌گردی صنایع دستی کاشان شرکت کردند و این طرح کمک می‌کند تا مردم با انواع هنرهای سنتی و صنایع دستی آشنا شوند.

بینوا ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه آشنایی گردشگران با صنایع دستی کاشان تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری شهرستان منجر به استقبال گسترده گردشگران از تولیدات صنایع دستی شده است.

وی گفت: تاکنون به ترتیب نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی، زیور آلات سنتی، بافت‌های داری مانند زیلو و گلیم، سفال و سرامیک، قلمزنی، منبت و پیکر تراشی و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع دستی شهرستان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/801/

نظر شما