شناسهٔ خبر: 65892151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازدید ۲۲۰ هزار نفری مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری یزد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به افزایش حجم مسافران نوروزی در مقایسه با سال گذشته گفت: مجموع اسکان مسافران در اقامتگاه رسمی و غیررسمی استان یزد تا شب گذشته به ۳۰۹ هزار و ۵۲۰ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: مجموع آمار اسکان مسافران در استان یزد از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا پایان روز هفتم فروردین به ۳۰۹ هزار و ۵۲۰ نفر رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

وی افزود: مجموع آمار اسکان مسافران در واحدهای اقامتی رسمی ۵۶ هزار و ۵۶۰ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس تعداد ۹۳ هزار و ۹۶۰ نفر و مجموع آمار اسکان در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی تعداد ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر، مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز نیز ۶۲ هزار نفر است.

رستگاری گفت: مجموع آمار تردد ورودی به استان در این بازه زمانی تعداد ۵۹۸ هزار و ۳۶۸ دستگاه بوده است که ۶ درصد افزایش تردد ورودی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد بیان کرد: مجموع آمار ترددهای خروجی استان هم تعداد ۵۷۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه است که کاهش دو درصدی خروجی‌های را نشان می‌دهد.

وی مجموع مسافرت‌های ورودی به استان را در این بازه زمانی تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۳ نفر و در مجموع مسافر خروجی را تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۱ نفر عنوان کرد.

رستگاری مجموع مسافرانی را که از طریق هواپیما به استان وارد شدند، ۸۵۸۲ نفر و مجموع مسافران خارج شده از طریق پرواز را ۹۴۳۱ نفر اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: مجموع آمار بازدید از بناهای شاخص نیز در این بازه زمانی، تعداد ۲۲۰ هزار و ۵۱۶ نفر بوده است.

نظر شما